Islam for all-الإسلام للجميع

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
Islam for all-الإسلام للجميع

Ramazanska Cosa Aya10
Questo sito e' protetto con
Norton Safe Web


    Ramazanska Cosa

    الحلاجي محمد
    الحلاجي محمد
    Servo di Allah


    Sesso : ذكر

    Numero di messaggi : 6995

    islam Ramazanska Cosa

    مُساهمة من طرف الحلاجي محمد الأربعاء 23 يونيو - 0:15:14

    O postu


    Ramazanska Cosa 432128

    Ramazanska Cosa Hipakistan_islamic2Post ima veliki značaj i jedan je od pet temeljnih
    stubova vjere Islama. Propisan je druge godine po hidžri. Poslanik,
    sallallahu 'alejhi ve sellem, je ispostio devet ramazana. U početku je
    bila obavezna jedna od dvije stvari; post ili nahranjivanje siromaha.
    Mudrost toga je postepenost u propisivanju vjerskih obaveza kako bi se
    lakše prihvatile, kao što je bio slučaj sa zabranom alkohola. Nakon toga
    je post postao stroga obaveza, a nahranjivanje siromaha postade obaveza
    onom ko nije u stanju postiti niti se očekuje da će kasnije biti u
    stanju.


    Uzvišeni Allah je učinio ibadete raznovrsnima kako bi iskušao Svoje
    robove; da li će izvršiti samo ono što se slaže sa njihovom prirodom ili
    će izvršiti sve što Allah traži. Razmislimo li o ibadetima poput
    namaza, zekata, posta ili pak hadždža vidjećemo da su neki od njih
    isključivo tijelesni ibadeti, dok su drugi isključivo meterijalni
    ibadeti u kojima se žrtvuje imetak, a neki su pak kombinovani tako da se
    ulažu tijelesni trud i materijalna sredstva. Po tome se razlikuje škrt
    od plemenitog, jer možda je nekom lahko klanjati stotinu rekata, ali, za
    novac ga ne pitaj. Drugom je opet lahko dati novac ali mu je teško
    klanjati. Stoga je šerijat propisao različite ibadete kako bi izašli na
    vidjelo iskreni Allahovi robovi a i oni koji sljede svoje prohtjeve.

    Naprimjer, namaz je isključivo tjelesni ibadet, dok je zekat isključivo
    materijalni ibadet, a hadždž je sastavljen od tijelesnog i materijalnog
    ibadeta. Takav je i džihad na Allahovom putu, u njemu je tijelesna i
    meterijalna žrtva.

    Ponekad ibadet predstavlja suzdržavanje od onog što je čovjeku drago a
    ponekad iziskuje odricanje od onog što čovjek voli. Post je primjer
    suzdržavanja od onog što je čovjeku drago, a zekat je primjer davanja
    onog što čovjek voli. Imetak je drag čovjeku i neće ga dati osim za
    nešto što mu je još draže tj. Allahovo zadovoljstvo...


    Na vrijednost posta upućuju mnogi hadisi, spomenut ćemo neke od njih.
    Prenosi Ebu Hurejre, radijallahu 'anhu, da je Poslanik, sallallahu
    'alejhi ve sellem, rekao: "Ko posti ramazan vjerujući u Allaha i
    nadajući se Njegovoj nagradi biće mu oprošteni grijesi koje je počinio, a
    ko bude klanjao u noći Lejletulkadr vjerujući u Allaha i nadajući se
    Njegovoj nagradi biće mu oprošteni grijesi koje je počinio." (Buharija i
    Muslim)

    U drugom hadisu kaže Ebu Hurejre, radijallahu 'anhu,: "Poslanik,
    sallallahu 'alejhi ve sellem, je radovao ashabe dolazkom ramazana,
    govori je: "Došao vam je mjesec ramazan, mjesec mubarek, Allah vam je
    propisao da ga postite, u njemu se otvaraju vrata dženneta a zatvaraju
    vrata džehennema, u njemu se okivaju šejtani i u njemu je noć koja je
    bolja od hiljadu mjeseci." (Ovo je tekst hadisa kojeg bilježi En-Nesai, a
    u značenju je zabilježen kod Buharije i Muslima.)

    Prenosi Sehl ibnu Sa'd da je Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem,
    rekao: "Doista u džennetu ima kapija koja se zovu Er-Rejjan, kroz nju će
    na Sudnjem danu ulaziti postači i niko drugi s njima neće ulaziti kroz
    tu kapiju. Biće upitano: 'Gdje su postači?' Pa će ulaziti, a kada uđe
    posljednji od njih zatvorit će se pa niko poslije njih neće ući kroz tu
    kapiju." (Hadis bilježi Muslim i drugi.)

    Postiti mjesec ramazan je stroga obaveza. Rekao je Uzvišeni Allah: "O
    vjernici! Propisuje vam se post, kao što je propisan onima prije vas, da
    biste bogobojazni bili."(El-Bekara, 183)

    Od Abdullah ibn Omera, radijallahu anhuma, se prenosi da je rekao: "Čuo
    sam Allahovog Poslanika, sallahu 'alejhi ve sellem, da je rekao: Islam
    se temelji na pet stvari: svjedočenju da nema drugog boga osim Allaha i
    da je Muhammed Allahov Poslanik, obavljanju namaza, davanju zekata,
    obavljanju hadždža i postu mjeseca ramazana."(Buharija i Muslim)

    Postiti ramazan je obaveza svakom punoljetnom i razumnom muslimanu koji
    je upoznat sa propisom posta i njegovom obavezom. Pored toga, Islam,
    svojom lahkoćom i plemenitošću, dozvoljava ostavljanje posta sljedećim
    osobama: Putniku, trudnici i dojilji, ukoliko se boji da će post
    naštetiti njoj ili njenom djetetu, osobi koja nije u stanju postiti zbog
    starosti ili bolesti. Ženi u vrijeme menstruacije (hajza) ili nifasa je
    haram postiti, a kada bi postila, post joj ne bi bio ispravan.

    Ranije smo naveli neke od hadisa koji upućuju na vrijednost posta,
    međutim, neće svaki postač ostvariti te nagrade. Rekao je Poslanik,
    sallallahu 'alejhi ve sellem,: "Koliko je postača koji od svog posta
    nemaju ništa osim gladi i žeđi..."( Ahmed i Ibnu Madže, sahih) Zato,
    upoznajmo se sa onim što kvari post i sa adabima posta, kako bi izišli
    iz ramazana sa što većom nagradom i oprostom od Allaha.

    Uzvišeni Allah u jednom ajetu spominje osnove svega onog što kvari post.
    To su jelo piće i polni odnos. Rekao je Uzvišeni: "Zato se sada
    sastajte sa ženama vašim u želji da dobijete ono što vam je Allah već
    odredio i jedite i pijte sve dok ne budete mogli razlikovati bijelu nit
    od crne niti zore, od tada postite do noći." (El-Bekara, 187)

    Postaču je jasno da se mora suzdržati od jela pića i polnog odnosa,
    međutim, postoje mnoge druge stvari oko kojih je u nedoumici da li mu
    kvare post ili ne. U narednim redovima je pojašnjenje tih nejasnoća:

    - Postaču je dozvoljeno ispirati usta i nos. Rekao je Poslanik,
    sallallahu 'alejhi ve sellem,: "...i pretjeruj prilikom izapiranja nosa
    osim kada postiš." (Ebu Davud, Tirmizija, Nesai, Ibnu Madže, sahih)
    Postaču je dozvoljeno, čak i kada ne uzima abdest ili gusul, da izapire
    usta i nos, ali je zabranjeno da u tome pretjeruje iz bojazni da se ne
    napije. Vlažnost koja nakon pranja bude u ustima ne kvari post makar se i
    progutala zajedno sa pljuvačkom. Ukoliko bi postač oprezno izapirao
    usta ili nos ali mu se desi da i pored opreznosti nehotično popije nešto
    vode, to mu neće pokvariti post po ispravnijem mišljenju učenjaka.

    - Ukoliko je postač u potrebi za kušanjem hrane, kao na primjer kuhar
    kada želi znati da li je hrana dovoljno slana, može ispitati ukus hrane
    tako što će je staviti na jezik pazeći da nešto ne ode niz grlo. Rekao
    je ibnu Abbas t: "Nema smetnje da postač ispita kiselost ili nešto drugo
    ukoliko hrana ne ode niz grlo." (Ibnu ebi Šejbe, hasen ligajrih)
    Bezpotrebno probavanje hrane je pokuđeno, ali ne kvari post kao što ga
    ne kvari ispiranje usta.

    - Žvakaća guma koja nema ukusa i ne luči tekućine je pokuđena jer suši
    grlo i povećava žeđ, a ako luči tekućine koje silaze niz grlo onda
    kvari post kod džumhura učenjaka.

    - Obavljanje hidžame i davanje krvi ne kvari post po ispravnijem
    mišljenju. Prenosi se od Ibnu Abbasa t da je Poslanik, sallallahu
    'alejhi ve sellem, obavio hidžamu dok je postio. (Buharija) Međutim, u
    drugom hadisu Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem, je rekao:
    "Pokvario je post onaj ko drugom obavlja hidžamu i onaj kome se
    obavlja." (Ebu Davud i Tirmizija, sahih) Ovim hadisom se misli da
    hidžama može uzrokovati prekid posta. Stoga je hidžama pokuđena onom
    koga će oslabiti a zabranjena onom koga će toliko oslabiti da će morati
    prekinuti post. U značenju hidžame je i davanje krvi.

    - Nenamjerno povraćanje ne kvari post za razliku od namjerno izazvanog
    povraćanja. Rekao je Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem,: "Nije
    dužan napaštati onaj koga nadvlada povraćanje, dužan je napostiti onaj
    ko ga namjerno izazove." (Ahmed, Ebu Davud, Tirmizija, Nesai, Ibnu
    Madže, sahih)

    - Ukoliko muž za vrijeme posta poljubi ženu neće time pokvariti post,
    jer je Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem, znao poljubiti neku od
    svojih žena za vrijeme posta. (Buharija i Muslim) Poslanik, sallallahu
    'alejhi ve sellem, je vladao svojim prohtjevima, a onaj ko ne vlada
    svojim prohtjevima ne treba se stavljati na kušnju jer nadražaj koji
    dovede do izlaska sjemena kvari post.

    - Ako bi se desilo postaču da zaspe te u snu postane džunub to mu neće
    pokvariti post i na tome su učenjaci složni, a ako bi imao u toku noći
    odnos sa ženom pa tako osvanuo kao džunub ni to mu nebi pokvarilo post
    po mišljenju većine učenjaka. Dokaz za to je hadis Aiše, radijjallahu
    'anha, u kojem kaže da je Poslanika, sallallahu 'alejhi ve sellem, znalo
    zateći jutro a on džunub zbog odnosa, pa bi se okupao i postio.
    (Buharija i Muslim)

    - Nema smetnje da se postač okupa radi rashlađivanja. Iz predhodnog
    hadisa od Aiše, radijallahu 'anha, razumijemo da se Poslanik
    ,sallallahu 'alejhi ve sellem, kupao za vrijeme posta. Ashabi su znali
    gledati Poslanika, sallallahu 'alejhi ve sellem, kako sipa na glavu vodu
    dok je postio, s namjerom da ublaži vrućinu ili žeđ. (Ebu Davud, sahih)

    U našem vremenu se pojavilo mnoštvo drugih stvari koje postača stavljaju
    u nedoumicu, stoga je potrebno ukazati na njihov propis kako bi znali
    da li kvare post ili ne.

    Islamski pravni kolegij sa sjedištem u Džiddi je donio sljedeći
    zaključak (93/1/10):

    Post neće biti pokvaren upotrebom:

    - Kapi za oko, uho ili nos te uzimanjem tableta koje se stavljaju
    ispod jezika ukoliko postač bude izbjegavao gutanje onog što dođe do
    grla.

    - Materija koje se unose u tijelo putem kože poput kreme i masti, kao
    što ni kupanje ne kvari post.

    - Medicinskog pribora koji se unosi u tijelo radi pregleda, osim ako
    se unose u želudac pa se pri tom unese tečnost.

    - Inekcija koje se daju u kožu, mišiće ili vene ukoliko nisu hranjive,
    poput infuzije.

    - Uspavljujućih gasova, ukoliko se bolesniku ne daju hranjive tvari.

    - Dozvoljeno je popravljanje, vađenje ili čišćenje zuba ukoliko postač
    bude izbjegavao gutanje onog što dođe do grla.

    Ljekar - musliman treba savjetovati pacijente da odgode upotrebu
    pomenutog do vremena iftara ukoliko odgoda ne šteti.

    Ukoliko postač pojede ili popije iz zaborava, ili ako mu prašina uđe u
    usta bez namjere, to mu neće pokvariti post. Rekao je Poslanik,
    sallallahu 'alejhi ve sellem: "Ko zaboravi, za vrijeme posta, pa nešto
    pojede ili popije neka upotpuni post, njega je Allah nahranio i napoio."
    (Buharija i Muslim)

    Sunnet je požuriti sa iftarom, a sehur odgoditi, jer je Poslanik,
    sallallah 'alejhi ve sellem, rekao: "Ljudi su u dobru sve dok požuruju
    sa iftarom."(Buharija i Muslim)

    Musliman je obavezan kloniti se gibeta, nemimeta, laži, svađe,
    prepiranja, lažnog svjedočenja, javnih i tajnih grijeha u svim vremenima
    a naročito za vrijeme posta. Rekao je Uzvišeni Allah u hadisu kudsi:
    "Sva djela sina Ademovog njemu pripadaju osim posta, post je Moj, Ja za
    njega nagrađujem. Post je zaštita, pa kada neko od vas posti neka ne
    prilazi ženi i neka se ne svađa, a ako ga neko bude vrijeđao ili napadao
    neka kaže: Ja postim!" (Buharija i Muslim) Rekao je naš voljeni
    Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem: "Ko se ne prođe lažnog govora i
    rada po njemu, pa, Allahu nije potrebno da ostavlja hranu i
    piće."(Buharija)

    Vrijeme posta treba ispuniti učenjem Kur'ana, zikrom, spominjanjem
    Allaha, dijeljenjem sadake, lijepim ahlakom, dobročinstvom i drugim
    dobrim djelima, a noći treba oživjeti namazom i dovom.

    Molim Allaha tebareke ve te'ala da nam znanje poveća, da nam olakša i
    omili rad po njemu i da primi naša dobra djela u ramazanu i nakon njega.


    Pripremio: mr. Hakija Kanurić

    Islamski Univerzitet u Rijadu
    الحلاجي محمد
    الحلاجي محمد
    Servo di Allah


    Sesso : ذكر

    Numero di messaggi : 6995

    islam رد: Ramazanska Cosa

    مُساهمة من طرف الحلاجي محمد الأربعاء 23 يونيو - 0:18:17

    Amir Smajić, hfz.
    Islamski Univerzitet Hadisi-šerifa, Medina
    ----------------------------------------------

    Ramazan je mjesec Kur'ana

    To je, doista, govor koji rastavlja istinu od neistine, lakrdija nikakva
    nije. Ko ga ostavi od silnika ponizit će ga Allah, a ko bude tražio
    uputu pored njega otići će u zabludu. On je čvrsto Allahovo uže, mudri
    zikr, i Pravi put. Ne mogu ga se zasititi učenjaci i njegova čuda ne
    prestaju. Ko sa njime govori, istinu govori, ko radi po njemu biće
    nagrađen, ko sudi po njemu pravedan je, a ko poziva ka njemu upućen je
    na Pravi put.

    Zahvala Allahu Gospodaru svih svjetova, salavat i selam donosimo na
    našeg vjerovjesnika Muhammeda, pečata svih poslanika i predvodnika svih
    bogobojaznih, koji je poslan kao milost svim svjetovima i kao uzor svim
    dobročiniteljima, i kao dokaz protiv svih Allahovih robova, a zatim:
    doista je Allah poslao Muhammeda, sallallahu 'alejhi ve sellem, sa
    najpotpunijom vjerom i najkorisnijom za potrebe ljudi u njihovom životu
    na ovome svijetu i poslije njega, kao što kaže Uzvišeni Allah: "Danas
    sam vam vjeru vašu usavršio i blagodat prema vama upotpunio i
    zadovoljan sam da vam islam bude vjera." (Prijevod značenja El-Maide,
    3.)
    , i kaže Uzvišeni: "Doista ovaj Kur'an upućuje na ono što je
    najbolje, i vjernicima koji čine dobra djela donosi radosnu vijest da ih
    čeka nagrada velika." (Prijevod značenja El-Isra, 9.).


    Tako da je Allah sa ovom vjerom zapečatio sve vjere i učinio je korisnom
    i važećom za svako mjesto i vrijeme, i kao ona koja popravlja stanja
    ljudi bilo da su vezana za njihovu vjeru i dunjaluk ili vezana za
    zajednicu i pojedinca. Temelji na kojima je sagrađen islam su različitih
    vrsta, neki od njih su djela vezana za čovjekovo tijelo, neki od njih
    za njegov imetak, neki od njih i za njegovo tijelo i imetak, u nekima od
    njih se traži činjenje djela a u nekima ostavljanje nečega dragog. Ta
    raznolikost u ibadetima je kako bi vjera obuhvatila sve vrste djela i
    obaveza, te se tako usavršilo robovanje Uzvišenom Allahu sa svake
    strane, i duše navikle i ustalile na pokornost Allahu u svakom
    pogledu....


    Od temelja islama i njegovih ruknova je i post mjeseca Ramazana, kao što
    je došlo u dva 'Sahiha' u hadisu od Ibnu Omera, radijellahu 'anhuma, da
    je Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem, rekao: "Islam je sagrađen
    na pet stvari: Svjedočenju da nema drugog istinskog božanstva pored
    Allaha i da je Muhammed Allahov poslanik, obavljanju namaza,
    udjeljivanju zekata, obavljanju hadždža, i postu mjeseca Ramazana."

    Ovo je predaja kod imama el-Buharije, a kod imama Muslima: "...i
    postu mjeseca Ramazana, i obavljanju hadždža."
    Reče čovjek: "...
    obavljanju hadždža, i postu mjeseca Ramazana.
    " Pa reče Ibnu Omer:
    "Ne! Postu mjeseca Ramazana. Tako sam čuo od Allahovog poslanika,
    sallallahu 'alejhi ve sellem." Allah je odabrao post mjeseca Ramazana
    ovom ummetu, zato što je to mjesec u kojem je objavljen Kur'an, koji je
    najveličanstvenija nebeska knjiga koja je spuštena kao uputa
    čovječanstvu, da popravi njihova vjerovanja, ubjeđenja, život na ovom
    svijetu, njihov put ka Gospodaru, i njihove međusobne odnose. To je
    Knjiga, za koju ako se stvorenja ne budu držala, biti će od propalih.


    Doista je Allah počastio ovaj ummet sa Kur'anom u kojem su kazivanja o
    onome prije i vijesti o onome poslije njega, i sud u međusobnim
    sporovima. To je, doista, govor koji rastavlja istinu od neistine,
    lakrdija nikakva nije. Ko ga ostavi od silnika ponizit će ga Allah, a ko
    bude tražio uputu pored njega otići će u zabludu. On je čvrsto Allahovo
    uže, mudri zikr, i Pravi put. Ne mogu ga se zasititi učenjaci i njegova
    čuda ne prestaju. Ko sa njime govori, istinu govori, ko radi po njemu
    biće nagrađen, ko sudi po njemu pravedan je, a ko poziva ka njemu upućen
    je na Pravi put. Uzvišeni Allah ga je opisao sa veličanstvenim opisima,
    od kojih je da je uputa bogobojaznim. "Elif-lam-mim. Ova knjiga, u
    koju nema sumnje, Uputa je onima koji se boje." (Prijevod značenja
    El-Bekare, 1-2.)
    On je uputa i svim ljudima: "U mjesecu Ramazanu
    počelo je objavljivanje Kur'ana, koji je uputa ljudima, jasan dokaz
    Pravoga puta i razlikovanje dobra od zla." (Prijevod značenja El-Bekare,
    185.)
    Kao što ga je opisao i da je duša sa kojom se oživljavaju
    srca: "Na takav način mi tebi objavljujemo dušu od onoga što ti se
    objavljuje." (Prijevod značenja Eš-Šura, 52.)


    On je taj koji ukazuje na najispravniji put i donosi velike radosti: "Doista
    ovaj Kur'an ukazuje na ono što je najispravnije, i vjernicima koji čine
    dobra djela donosi radosnu vijest da ih čeka nagrada velika, a da smo
    za one koji u onaj svijet ne vjeruju - bolnu patnju pripremili."
    (Prijevod značenja El-Isra, 9-10.)
    On razdvaja istinu od laži i
    opominje: "Neizmjerno neka je blagoslovljen Onaj Koji robu Svome
    objavljuje Furkan - koji razdvaja istinu od laži da bi svjetovima bio
    opomena." (Prijevod značenja El-Furkan, 1.)
    Kao što ga je Allah,
    'azze ve dželle, opisao da je lijek, uputa, i milost: "O ljudi, već
    vam je stigla poruka od Gospodara vašega, i lijek za vaša srca, i uputa i
    milost vjernicima." (Prijevod značenja Junus, 57.)
    Uzvišeni Allah
    je pripremio veliku nagradu za one koji nauče Kur'an i druge njemu
    podučavaju, i učinio ih najboljim od ovog Ummeta. Kaže Allahov Poslanik,
    sallallahu 'alejhi ve sellem: "Najbolji od vas je onaj koji nauči
    Kur'an i njemu druge podučava." (Hadis bilježi el-Buhari) I kaže Allahov
    Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem: "Ko prouči harf iz Allahove
    knjige ima dobro djelo, a dobro djelo se desetorostruko nagrađuje. Ne
    kažem da je Elif-lam-mim harf, nego je elif harf, lam harf, i mim harf."
    (Hadis bilježi et-Tirmizi i kaže da je sahih-vjerodostojan)


    Natjecali su se oni koji se natiču u dobru da zadobiju ovu veliku
    nagradu i počast, duše se predale njegovom čitanju, učenju,
    primjenjivanju njegovih propisa, i uzimanju pouka iz njegovih priča i
    opomena. Islamski učenjaci bi ostavljali isčitavanje hadisa i učenje
    znanja u Ramazanu i prihvatili se mushafa. Neki od njih bi proučili
    Kur'an svake treće noći, neki u dvije noći, a neki čak i svake noći.
    Sunnet je da se Kur'an prouči jednom svakog mjeseca kao što bilježi imam
    el-Buhari u hadisu Abdullaha ibn 'Amra, radijellahu 'anhuma. Učenje
    Kur'ana je lahko, njegovo pamćenje brzo, a razumijevanje olakšano, kaže
    Uzvišeni: "A mi smo Kur'an okakšali za učenje pa ima li ikoga ko bi
    pouku primio?" (Prijevod značenja El-Kamer, 17.)
    Razmisli samo kako
    je njegovo učenje i pamćenje olakšano mališanima. Kaže Ibnul-Kajjim:

    "Nekoliko je vrsta izbjegavanja Kur'ana: izbjegavanje njegovog slušanja,
    vjerovanja u njega, rada po njemu, razmišljanja o njegovim značenjma, i
    liječenja sa njime od duševnih i tjelesnih bolesti, i to ulazi pod
    riječi Uzvišenog: "Poslanik je rekao: 'Gospodaru moj, narod moj ovaj
    Kur'an izbjegava!'" (Prijevod značenja El-Furkan, 30.)

    Kaže Šejhul-islam Ibnu-Tejmijje, rahimehullah: "Ono što se traži jeste
    razumijevanje Kur'ana i rad po njemu, i ako ovo nije cilj onoga koji ga
    pamti nije od sljedbenika znanja i dina." Onaj ko se lijepo bude družio
    sa Kur'anom, učio ga, razmišljao o njegovim značenjima, i sprovodio
    njegove propise u praksu, doista će Kur'an biti njegova vodilja sve dok
    ga ne dovede do najuzvišenijih stepena Dženneta, kao što je došlo u
    hadisu da je Allahov Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem, rekao: "Reći
    će se učaču Kur'ana: Uči i penji se! Uči kao što si učio i na
    dunjaluku, jer doista je tvoj stepen u Džennetu kod zadnjeg ajeta kojeg
    proučiš."
    (Hadis bilježi Ebu Davud u 'Sunenu' i vjerodostojnim ga je
    ocjenio šejh el-Albani u 'Sahihul-Džami' 8122)

    Dragi brate, čitaoče Kur'ana, ako želiš da se okoristiš od Kur'ana dobro
    usmjeri svoje srce prilikom njegovog učenja i svoj sluh prilikom
    slušanja, i budi prisutan pred Onim kome se obraćaš, jer je to doista
    Allahov govor usmjeren tebi preko jezika Allahovog Poslanika, sallallahu
    'alejhi ve sellem, kaže Uzvišeni: "U tome je, zaista, pouka za onoga
    ko razum ima, i ko sluša, a priseban je." (Prijevod značenja Kaf, 37.)
    Kaže
    Osman ibnu Affan, radijellahu 'anhu: "Da su vam srca doista čista ne bi
    se mogla zasititi od učenja Kur'ana." Kaže Hasan el-Basri,
    rahimehullah, savjetujući: "O sine Ademov, tako mi Allaha, ako budeš
    učio Kur'an i vjerovao u njega; tvoja tuga na dunjaluku će se produžiti,
    tvoj strah povećati, a tvoj plač učestaliti." A što se tiče licemjera i
    lijenih njihovo stanje je kao što je opisao Evs ibn Abdullah:
    "Prenošenje teških stijena im je lakše i draže od učenja Kur'ana." Budi
    marljiv, moj brate u islamu, u iskorištavanju svog vremena, natjeraj
    sebe na trud i marljivost. Kada bi sebi rasporedio da učiš dva ili tri
    džuz'a nakon svakog namaza postigao bi veliko dobro, još kada bi to
    radio u mesdžidu imao bi i udio u hadisu Allahovog Poslanika, sallallahu
    'alejhi ve sellem: "Mesdžid je kuća svakog bogobojaznog, i
    Allah se obavezao da će onog čija kuća bude mesdžid obasuti svojom
    milošću i okakšat mu prelazak sirat-ćuprije ka Njegovom zadovoljstvu u
    Džennetu."
    (Hadis je zabilježio et-Taberani i vjerodostojnim
    ga je ocjenio šejh el-Albani u 'Et-Tergibu wet-terhibu')

    I nemoj svoje žudnje i težnje zadovoljiti sa time, nego teži da budeš od
    onih koji nose sa sobom velike ciljeve, i da proučiš Kur'an u svake tri
    noći, jer su tako radili i naši ispravni predhodnici iskorištavajući
    ove vrijedne dane, i kloni se beskorisnog društva od besposličara i
    bezumnih. Neki od selefa bi oporučivali svojim prijateljima govoreći:
    "Kada izađete od mene razdvojite se, jer će možda neki od vas učiti
    Kur'an u putu, a kada ste zajedno pričate međusobno." Na svakom kome je
    Allah povjerio nekoga u emanet je da ih podstiče na učenje Kur'ana i
    njegovo pamćenje, i da im pripremi hedije i poklone kao podsticaj, kako
    bi postigli i zaslužili veliku nagradu, a i njemu pripalo od nagrade
    isto kao i njima, zato što je onaj koji ukazuje na dobro kao i onaj koji
    ga čini, i da bi naše kuće bile kao kuće ispravnih predhodnika ovog
    ummeta u kojima se nije čuo osim glas Kur'ana.

    Edebi učača Kur'ana

    Obaveza je na njemu da ima iskrenu namjeru prilikom učenja Kur'ana, i da
    sa tim želi zadobiti Allahovo lice, a ne nešto drugo od onoga sa čime
    se želi ono što je kod stvorenja, od lijepog spomena kod ljudi, hvale,
    njihove naklonjenosti prema njemu i sličnog. Također da sa time ne želi
    da zadobije nešto od ovosvjetskih koristi, od imetka, položaja u
    društvu, časti, uzdizanja nad svojim vršnjacima, pohvale kod ljudi,
    okretanja ljudi ka njemu i slično. Treba da mu bude na umu edeb koji
    treba da ima sa Kur'anom, da mu bude na umu da doziva svoga Gospodara i
    uči Njegovu knjigu. Treba da je uči kao da vidi Uzvišenog Allaha, jer
    ako on Njega ne vidi pa doista On vidi njega, a to tako da zamisli kao
    da stoji pred Uzivšenim Allahom i On ga gleda i sluša. Pohvalno je kada
    bude želio učiti Kur'an da očisti svoja usta sa misvakom ili nečim
    sličnim, i da prilikom njegovog učenja sjedi okrenut prema kibli,
    ispravljen, u stanju stahopoštovanja, smiren i opušten, normalnog
    položaja glave ne dižući je previše niti kao što to rade oholnici.

    Od Sunneta je da Kur'an uči po redoslijedu mushafa, i pohvalno je da uči
    razgovjetno, uljepšavajući glas, pod uslovom da ne izađe iz granica
    dozvoljenog od izgovaranja svakog harfa sa njegove pozicije i davajući
    mu njegovo pravo. Pohvalno mu je također da što više plače prilikom
    učenja, ili barem da to nastoji onaj ko nije u stanju da plače, učiće
    tužno i skrušeno. A način da čovjek postigne plač je da svoje srce
    napuni tugom, jer od tuge kreće plač, a tugu treba da postigne
    razmišljajući o onome što se nalazi u njemu od prijetnji, opomena,
    ugovora, i preuzetih obaveza, zatim razmisli o izvršavanju njegovih
    naredbi i klonjenju od njegovih zabrana pa se tim ražalosti. Ako ga ne
    pogodi tuga i žalost kao što je to stanje onih čija su srca čista, pa
    neka ga onda pogodi tuga zbog toga što to nije u stanju jer je to od
    najvećih musibeta. Od Sunneta je i da što više poveća učenje Kur'ana u
    svakom vremenu bez izuzetka. Allahu naš učini Kur'an veličanstveni
    proljećem naših srca, svjetlom naših prsa, radošću naših tuga, odlaskom
    naših briga i poteškoća, i putokazom ka tvojim Džennetima, Džennetima
    punim balagodati.

    Naša posljednja dova je: "Zahvala neka je Allahu Gospodaru svih
    svjetova!"
    الحلاجي محمد
    الحلاجي محمد
    Servo di Allah


    Sesso : ذكر

    Numero di messaggi : 6995

    islam رد: Ramazanska Cosa

    مُساهمة من طرف الحلاجي محمد الأربعاء 23 يونيو - 0:20:46

    Ramazanska Cosa Ramazan

    Koje su blagodati ramazana? Zašto je to poseban
    mjesec?



    Hvala Allahu Uzvišenom koji nas je poučio Knjizi jasnoj, koji nas je
    učinio da budemo od onih koji upućuju istini neprolaznoj i odlikovao
    znanjem koje izvodi ljude iz tmine na svjetlo dana. Neka je Njegov
    blagoslov i selam na prvaka među odabranim, našeg uzora i miljenika,
    Muhammeda, s.a.v.s, njegovu časnu porodicu, ashabe i sve one koji ga
    budu slijedili na putu istine.

    Dolazi nam blagoslovljeni i među mjesecima najodabraniji mjesec,
    ramazani-šerif. Skoro da je nemoguće pobrojati blagodati koje se kriju u
    njemu. To je mjesec posta u kojem se pravovjerni sustežu od jela i pića
    i svih prohtjeva koji su im inače dopušteni. Na taj način oni nastoje
    eliminisati griješenje i oponašati bezgrešna duhovna bića meleke, koji
    su neprekidno u pokornosti svome Stvoritelju. Uz to, pripisanim i
    dobrovoljnim ibadetima oni se nadaju Božijem oprostu i proviđenju na oba
    svijeta.

    Ramazan je predmet posebnog respekta, čak i onih koji nisu revnosni u
    svakodnevnom prakticiranju vjere. Radost u srcima ljudi zbog dolaska
    mjeseca ramazana jasan je pokazatelj njihovog imana. U jednoj predaji
    stoji da će svakog onog ko bude obradovan dolaskom ramazana, Allah
    poštedjeti od vatre. Također se kaže: Kada nastupi prva noć ramazana
    Uzvišeni Allah rekne: 'Ko je taj što Nas voli, pa da i Mi njega volimo,
    ko je taj što Nas traži, pa da i Mi njega potražimo, ko je taj što Nas
    moli za oprost, pa da mu oprostimo svetošću ramazana.' Poslije Uzvišeni
    Allah naredi melekima, kiramen katibinima, da u ramazanu takvima pišu
    samo dobra djela, a ne upisuju loša, a Allah im pobriše ranije učinjene
    grijehe.1

    Od Ibn Abasa navodi se predaja da je Allahov poslanik, s.a.v.s, rekao:
    "Kada bi sljedbenici moga ummeta bili svjesni ramazana, željeli bi da
    cijela godina bude ramazan."2

    To zbog toga što su u njemu sabrana mnoga dobra, pokornost Allahu, dž.š,
    primljena, dove uslišane, grijesi oprošteni, a Džennet jedva čeka da
    poštovaoce ramazana što prije primi.

    U djelu Durretun-nasihin kaže se: "Dženet čezne za četvericom: za onim
    ko uči Kur'an, za onim ko kontroliše i čuva svoj jezik, za onim koji
    opskrbljuje gladne osobe i za onim koji posti mjesec ramazan."3

    U predaji koja govori o važnosti ramazana kaže se: "Kada se pojavi
    mlađak i najavi dolazak ramazana, obraduje se Arš i Kursijj, meleki i
    ono što je ispod njih, govoreći: 'Blago li se ummetu Muhammedovom,
    s.a.v.s, zbog onog što im je dato. Za njih mole oprost Sunce, Mjesec,
    zvijezde, ptice u zraku, ribe u vodi i sve što je živo na zemlji, danju i
    noću, osim šejtana prokletnika. Tako, kada muslimani uz ramazan ujutro
    osvanu, ne bude ostavljen nijedan a da mu ne bude oprošteno. Uzvišeni
    Allah rekne melekima: 'Darujte vaše namaze i zikr u ramazanu ummetu
    Muhamedovom, s.a.v.s.'"


    ramazanOd Omera bin el-Hattaba spominje se predaja da je Vjerovjesnik,
    s.a.v.s, rekao: "Kada se jedan od vas u ramazanskoj noći probudi pa se
    preokrene s jedne na drugu stranu u postelji, melek mu rekne: 'Kum
    barekellahu fike ve rahime kellah - Ustani, Allah te blagoslovio i
    smilovao ti se'. Ako ustane s nijetom da klanja namaz, za njega moli
    postelja govoreći: 'Allahu daj mu postelju uzdignutu', a ako obuče
    odjeću, ona moli: 'Gospodaru, podaj mu dženetsku odjeću', a ako obuče
    nešto od obuće, obuća moli: 'Gospodaru, učvrsti mu noge na pravom putu',
    a ako uzme posudu, ona moli: 'Gospodaru, daruj mu dženetsko posuđe', a
    ako uzme abdest, voda moli: 'Gospodaru, očisti ga od grijeha i
    pogrešaka', a ako ustane i klanja namaz, njegova kuća rekne: 'Gospodaru,
    učini njegov kabur prostranim i svijetlim i povećaj svoju milost na
    njega'. Allah ga tada pogleda pogledom milosti i rekne mu dok mu se on
    obraća dovom: 'O moj robe, od tebe je dova, a od Nas je uslišanje, od
    tebe je molba, a od Nas je udovoljenje, od tebe je traženje oprosta, a
    od Nas je praštanje.'"

    Ramazanska Cosa Ramazan1

    U hadisu Allahovog poslanika, s.a.v.s, koji prenosi
    Ebu Hurejre, r.a, kaže se: "Ko ramazanske noći provede u ibadetu:
    klanjajući (teravih namaze i druge nafile), vjerujući i nadajući se
    Allahovoj nagradi, bit će mu oprošteni prošli grijesi."4


    Zato je poželjno da svaki musliman maksimalno poštuje svetost mubarek
    ramazana apstinirajući od svih nevaljalština i mobilišući svoje snage u
    pokornosti Allahu, dž.š. To će učiniti ako bude ustrajan u namazu, u
    zahvaljivanju i slavljenju Allaha, dž.š, u čestom spominjanju njegovog
    imena i učenju Kur'ana. Spominje se da je Uzvišeni Allah rekao Musau,
    a.s., da je dao ummetu Muhammedovom, s.a.v.s, dva svjetla, kako im ne bi
    naudile dvije tmine. Musa je upitao: 'Ja Rabbi, koja su to dva
    svjetla?', a Uzvišeni mu je odgovorio: 'To su svjetlo ramazana i svjetlo
    Kur'ana.' Musa, a.s, je na to dodao: 'A koje su to dvije tmine,
    Gospodaru?', a Uzvišeni je rekao: 'Tmina u kaburu i tmina na Sudnjem
    danu'.


    Već smo kazali da je jedna od glavnih odlika ramazana propisani post i
    objavljivanje Kur'ani kerima. U hadisi kudsiji (posebnom obraćanju
    Allaha, dž.š, Poslaniku, s.a.v.s.) stoji da je Uzvišeni rekao: "Svako
    djelo pripada čovjeku osim posta, post je moj i ja ću posebno za njega
    nagraditi."5

    To je zato što je post tajna između roba i njegovog Gospodara i što
    njegovo manifestiranje ne može posvjedočiti niko, što nije slučaj s
    drugim ibadetima i dobrim djelima. To je tajna koju poznaje samo Allah,
    dž.š, zbog koje se obavezao na posebnu nagradu. Neki islamski učenjaci
    kažu da je nagrada za svaki drugi oblik pobožnosti Džennet, a za post je
    nagrada susret sa Allahom i gledanje u Njega, subhanehu ve teala, kao i
    neposredni razgovor između roba i Gospodara, bez prevodioca i bilo
    kakvog posrednika. Zato se u nekim predajama navodi: "Kada nastupi
    Sudnji dan pojavit će se ljudi krilati poput ptica, pa će letjeti iznad
    dženetskih perivoja. Jedan od dženetskih čuvara će ih upitati: 'Ko ste
    vi?' 'Mi smo iz ummeta Muhammedovog, s.a.v.s.' Čuvari će ponovo upitati:
    'Jeste li polagali račun?' Reći će: 'Nismo!' Oni će upitati i drugi
    put: 'A jeste li prešli Sirat ćupriju?' Odgovorit će: 'Nismo.' 'Pa kako
    ste onda dospjeli na ove položaje?' Oni će odgovoriti: 'Robovali smo
    Allahu tajno na dunjaluku, pa smo i na ahiretu u Džennet dospjeli
    tajno.'6


    ramazan1Veličanstvenost ramazana ogleda se i u tome što je objavljivanje
    Kur'ana otpočelo u ovom blagoslovljenom mjesecu. Allah, subhanehu ve
    teala, je u svojoj Knjizi kazao: 'U mjesecu ramazanu počelo je
    objavljivanje Kur'ana, koji je putokaz ljudima, jasan dokaz pravog puta i
    razlikovanja dobra od zla.'7

    Iz hadisa koji prenosi Ahmed bin Hanbel od Vaila bin Eska'a da se
    razumjeti da se specifičnost ramazana ogleda, pored ostalog, i u tome
    što su i neke druge relevantne objave objavljene u mjesecu ramazanu.
    Tako u hadisu spomenuti prenosilac navodi, da ja Allahov poslanik,
    s.a.v.s, rekao: "Suhufi (poslanice Ibrahimove) su objavljeni prve noći
    mjeseca ramazana, Tevrat je objavljen šeste noći mjeseca ramazan, Indžil
    trinaeste noći mjeseca ramazana, a Allah je objavio Kur'an
    dvadesetčetvrte noći mjeseca ramazana."8


    Druženje s Kur'anom, a posebno u ramazani-šerifu od izuzetne je
    važnosti. Učenje Kur'ana najbolje je sjećanje na Allaha i Njegovo
    spominjanje kako je Resulullah, s.a.v.s, rekao: "Najbolji među vama je
    onaj koji uči Kur'an i njemu druge poučava."9

    Pored ostalog, to je i zbog toga što je Kur'an Allahov govor i što u
    sebi sadrži lijek za srce, kao što Uzvišeni veli: 'Mi objavljujemo u
    Kur'ano ono što je lijek i milost vjernicima.'10

    U tom smislu, Svevišnji također kaže: 'Oni koji Allahovu knjigu čitaju i
    namaz obavljaju i od onog čeme ih mi opskrbljujemo udjeljuju, i tajno i
    javno, mogu se nadati nagradi koja neće nestati, a da ih On prema onome
    što su radili na nagradi i još im iz obilja svoga da, jer On mnogo
    prašta i blagodaran je.' 11

    Jedan od velikih zaljubljenika u Kur'an i najbolji učač među ashabima,
    r.a, Abdullah bin Mesud je rekao: "Ko hoće da sazna da li voli Allaha,
    neka se provjeri s Kur'anom, pa ako se ispostavi da voli Kur'an, neka
    zna da voli i Allaha, jer je Kur'an Allahov govor."12


    Znaj, brate i sestro, da su zdravlje i život u ramazanu Allahova milost i
    počast - zbog toga što je to za tebe idealna prilika da se kroz
    poslušnost Stvoritelju uzdigneš u duhovne sfere iz dunjalučkog blata u
    koje su mnogi zapali. Raduj se njegovom dolasku i trudi se da ga što
    spremnije dočekaš. Isto tako, žali za njegovim odlaskom jer za njim žale
    nebesa i zemlja, kao i duhovna bića koja su svjesna njegovih odlika i
    vrijednosti.

    Od Džabira se prenosi da je Vjerovjesnik, s.a.v.s. rekao: "'Kada nastupi
    zadnja noć ramazana, rasplaču se nebesa i zemlja i meleki zbog onoga
    što je snašlo ummet Muhammedov, s.a.v.s.' Neko je upitao: 'Allahov
    Poslaniče, a šta je to što zadesi ummet te noći?' A on je odgovorio:
    'Odlazak ramazana je musibet zbog toga što su dove u njemu uslišane,
    sadake primljene, dobročinstva umnožena, a kažnjavanje odgođeno.'13

    I zaista rastanak s ramazanom teško pada. Ako za njim plaču nebesa,
    zemlja i meleki, kako bi tek trebalo da mi plačemo?

    Gospodaru naš, očisti naša srca i zbliži ih! Daruj nam mnogo ramazana i
    učini da naš život bude u zadovoljstvu Tebi, o Najmilostiviji. Odagnaj
    od nas zulum, zavist, i neprijateljstvo naših dušmana i budi nam
    zaštitnik i pomagač. O kako si Ti divan Zaštitnik i divan Pomagač!


    1) Vidi: Durretun-Nasihin, Usman bin Hasan Eš-Šakir, str. 9

    2)

    3) Vidi: Durretun-Nasihin, str. 9

    4) Bilježi Buhari

    5) Bilježi Buhari

    6) Vidi: Durretun-Nasihin, str. 13

    7) El-Bekare, 185.

    8) Kraj ovog hadisa je u koliziji sa početkom sure El-Kadr. U toj suri
    kaže se: Mi smo ga objavili u Noći sudbine - Kadr. Budući da je Noć
    sudbine u jednoj od neparnih noći zadnjih deset dana ramazana, odnosno
    po mišljenju većine učenjaka ta noć je dvadeset i sedme noći ramazana,
    te činjenice ukazuju na slabost navedenog hadisa. Opširnije vidi u djelu
    “Tefsir ibn Kesir”, prijevod na bosanski, str. 120.

    9) Bilježi Buhari

    10) El-Isra, 82.

    11) Fatir, 29-30.

    12) Vidi: Bistro more pobožnosti i suptilnosti, Ahmed Ferid str. 98

    13) Vidi: Durretun Nasihin, str. 14



    Hafiz Halil Mehtić

    Preuzeto iz Novih Horizonata
    الحلاجي محمد
    الحلاجي محمد
    Servo di Allah


    Sesso : ذكر

    Numero di messaggi : 6995

    islam رد: Ramazanska Cosa

    مُساهمة من طرف الحلاجي محمد الأربعاء 23 يونيو - 0:24:23

    Ramazanska Cosa Kuraan

    Zašto je ramazan najbolji mjesec? Koje su koristi
    posta? Kako dočekati ramazan?

    Dobro nam došao, o ramazanu! Ponovno si stigao poslije dugog rastanka,
    da usrećiš dobre i odane vjernike i vjernice koji su te se veoma mnogo
    zaželjeli i već dugo čeznu za tobom. Došao si da iznova oživiš drvo
    čvrstog i potpunog vjerovanja u srcima onih koji čeznu za istinom i
    uputom. Došao si, o ramazanu, da kažeš očima: postite i klonite se
    pogleda u zabranjeno, da kažeš jeziku: kloni se i suzdržavaj od laži,
    ogovaranja i klevetanja, da kažeš ušima: postite i suzdržavajte se od
    slušanja harama, da kažeš stomaku: suzdržavaj se od jedenja harama, da
    kažeš nogama: suzdržavajte se i prestanite ići ka haramu, i da kažeš
    srcu: prestani s mržnjom, zavisti i svim vrstama pakosti. Po drugi put
    dobro nam došao, o dragi gostu.

    Molimo Allaha, s.v.t., da se maksimalno okoristimo tvojim skupocjenim
    vremenom i velikim blagodatima i vrijednostima!

    Fadileti ramazana

    Plemeniti Gospodar je Svojom odredbom i mudrošću učinio da su neka
    vremena vrednija od drugih, pa je petak učinio vrednijim danom nad
    ostalim danima, a ramazan vrednijim od ostalih mjeseci.

    Veli Uzvišeni: Gospodar tvoj stvara šta hoće, i On odabira. (Kasas
    68)

    Uzvišeni Allah je odabrao ovaj plemeniti mjesec i plodnu ibadetsku
    sezonu, davši mu mnoge specifičnosti i vrijednosti, od kojih ćemo
    spomenuti samo neke:

    1. On je najbolji mjesec, jer je to mjesec Kur’ani Kerima,
    u njemu je otpočelo spuštanje njegove objave. Veli Uzvišeni: U
    mjesecu ramazanu počelo je objavljivanje Kur’ana, koji je putokaz
    ljudima i jasan dokaz pravog puta i razlikovanja dobra od zla. (Bekare
    185)
    . To je mjesec u kome je objavljena Knjiga koja ispunjava razume
    mudrošću i jasnoćom, ispunjava srca čistotom i koji je ispunio cio
    dunjaluk pravdom i ispravnošću u svakom pogledu, izveo čovječanstvo iz
    tmine kufra na svjetlo istinske vjere i uzdigao ga iz najvećeg
    džehla-neznanja i poniženosti na najveće stepene spoznaje, moći i
    dostojanstva. Stoga kažemo: Mjesec u kome je objavljena ovakva knjiga
    uistinu zaslužuje da bude najboljim i najvrednijim mjesecom.

    2. On je mjesec posta koga je Allah učinio jednim od temeljnih
    ruknova islama
    , kako veli Allahov Poslanik, s.a.v.s.: ”Islam
    je sagrađen na petoro: šehadetu - potvrđivanju da nema božanstva osim
    Allaha i da je Muhammed Allahov Poslanik, obavljanju namaza, davanju
    zekata, postu ramazana i obavljanju hadždža onih koji su u mogućnosti.”
    (Muttefekun alejhi)


    3. On je mjesec oslabađanja od vatre džehennemske, kako je
    to rekao Allahov Poslanik, s.a.v.s.

    4. On je mjesec sabura - strpljivosti, a za sabur nagrada
    je Džennet, kako se navodi u hadisu.

    5. On je mjesec džihada i odlučujućih pobjeda u našoj historiji
    kao što su: bitka na Bedru u kojoj je Uzvišeni Allah razdvojio istinu
    od laži i učinio da pobijedi tevhid-jednoća Allahova i njeni
    sljedbenici, i da širk i njeni pripadnici dožive veliki i sramotni
    poraz. U ovom mjesecu osvojena je Mekka, poslije čega se islamska da’va
    proširila na istok i zapad, i kroz ovu pobjedu razvila se strategija
    koja je uveliko pomogla brzim osvajanjima i širenju islamske države,
    tako da je njen pravedni sistem zavladao na pola Zemljine kugle za manje
    od jednog stoljeća.

    6. On je mjesec hajra, berićeta i svake vrste
    dobročinstva.

    7. Početak ovog mjeseca je rahmet-milost, sredina
    magfiret–oprost, a završetak oslobađanje od vatre džehennemske.

    8. Nafila u ovom mjesecu je ravna farzu, a jedan farz je
    jednak 70 farzova u drugim mjesecima.

    9. Kada nastupi prva noć ramazana, otvore se kapije džennetske i
    zatvore se kapije džehennemske
    . U okove se stave buntovni
    šejtani i svake noći poviče telal s nebesa: - O ti koji radiš dobro,
    povećaj ga, i o ti koji radiš zlo, prekini s njim!

    10. U njemu je veličanstvena noć, noć Kadr, o kojoj kaže
    Uzvišeni: A šta ti misliš šta je noć Kadr? Noć Kadr je bolja od hiljadu
    mjeseci. (Kadr 2-3). Kome bude uskraćeno dobro te noći, bit će mu
    uskraćeno svako dobro.

    11. Zaista Uzvišeni Allah u zadnjoj ramazanskoj noći oprašta
    postačima.


    Ovo su neke vrijednosti i specifičnosti ramazana koje se bilježe u
    Kur’anu i Sunnetu Allahova Poslanika, s.a.v.s., koje je Milostivi Allah
    iz Svoje milosti prema nama odredio kako bismo povećali stepen svoje
    pokornosti Njemu i tako stekli mnogobrojna dunjalučka i ahiretska dobra i
    koristi.


    Koristi posta

    Cjelokupni post, kao vjerska institucija, u sebi nosi mnogobrojne
    koristi. Uzvišeni Allah ga je propisao i u njemu odredio velike mudrosti
    ljudima i mnogostruke koristi u njihovom fizičkom i duhovnom
    egzistiranju bez obzira radilo se o pojedincu ili grupi. Od mnogobrojnih
    koristi posta možemo navesti sljedeće:

    1. Postizanje ogromnih sevapa i nagrada koje nemaju određenih
    granica
    . Allahov Poslanik, s.a.v.s., je rekao: ”Svaki posao koji
    čovjek učini njemu pripada i za taj posao nagrada je od 10 do 700 puta
    uvećana. Rekao je Uzvišeni Allah: ”… Post Meni pripada i Ja za njega
    posebno nagrađujem. On ostavlja svoje strasti i jelo zbog Mene. Postač
    ima dvije radosti: prilikom iftarenja i prilikom susreta sa svojim
    Gospodarem. Zadah postača je kod Allaha ljepši i prijatniji od mirisa
    miska.” (Muttefekun alejhi)

    Za svaki ljudski posao nagrada se uvećava od 10 do 700 puta, osim posta,
    nagrada za njega se ne svodi u ovaj okvir. Za njega Allah mnogo više
    nagrađuje jer ovaj ibadet je najbliži potpunoj odanosti i iskrenosti u
    nijjetu u odnosu na druge ibadete. On je skrivena pokornost nevidljiva
    za druga Ramazanska Cosa Allahovih%2099%20imena

    stvorenja. Osoba - postač je u mogućnosti da
    konzumira hranu i piće kada se osami u svojoj kući da ga ni jedno
    stvorenje ne vidi, ali on se bori protiv svoga nefsa i zabranjuje mu
    udovoljavanje prohtjeva i želja mada ih može ostvariti. On to sve čini
    iz straha od kazne i želje za nagradom, pa mu zbog toga Uzvišeni Allah
    zahvaljuje na tome, i stoga je odredio specifičnu nagradu za ovaj posao u
    odnosu na druge ibadete i poslove, pa je poslije rekao: ”On ostavlja
    svoje strasti i jelo radi Mene.” Neki od selefija (naših dobrih i
    uzoritih prethodnika) je rekao: ”Blago li onome koji napusti svoje
    strasti pripremajući se za vrijeme i susret koga nije vidio.” U postu se
    objedinjavaju tri vrste sabura:

    a) sabur u pokornosti Allahu, s.v.t.

    b) sabur u klonjenju od griješenja.

    c) sabur u patnjama i Allahovoj odredbi – kaderu, jer je Allah rekao:
    Samo oni koji budu strpljivi bit će bez računa nagrađeni. (Zumer 10).
    Zbog ovoga se bilježi od Allahova Poslanika da je nazvao mjesec ramazan:
    ”Mjesec sabura, a nagrada za sabur je Džennet.” (bilježi Ibn Huzejme u
    svom Sahihu).

    2. Post je bedem pomoću kojeg se vjernik zaštićuje od vatre
    džehennemske
    , kao što je rekao Allahov Poslanik, s.a.v.s.: ”Post
    je štit.”
    (bilježi Buhari). “Post je vaš štit od vatre
    džehennemske isto kao što koristite štit - pancir u borbi.
    ” (bilježe
    Ahmed, Ibn Madže i Ibn Huzejme). Prenosi se od Ebu Se’ida el-Hudrija
    da je rekao: “Allahov Poslanik s.a.v.s. je rekao: ‘Ko bude postio
    jedan dan na Allahovom putu - tj. u džihadu, Allah će ga udaljiti od
    vatre džehennemske 70 godina.’”
    (bilježe Ahmed, Tirmizi i Nesai).

    3. On je razlog ulaska u Džennet na posebna vrata koja se nazivaju
    “Er - Rejjan”
    . Allahov Poslanik, s.a.v.s., je rekao: ”Zaista,
    u Džennetu postoje vrata koja se nazivaju Er - Rejjan, kroz njih će na
    Sudnjem danu u Džennet ući samo postači i niko drugi mimo njih neće moći
    kroz ta vrata ući.
    ” (Muttefekun alejhi).

    4. Post je razlog oprosta grijeha kako to veli Allahov
    Poslanik: ”Ko isposti ramazan s pravim imanom i očekujući nagradu za
    to jedino od Allaha, bit će mu oprošteni raniji (manji) grijesi.”

    (Muttefekun alejhi). Također se u drugim hadisima navodi da meleki traže
    oprost za postače sve dok se ne iftare.

    5. Post je jedan od razloga šefa’ata - zauzimanja na Sudnjem danu,
    jer je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: ”Post i Kur’an su dva
    zagovornika - šefa’adžije za čovjeka na Sudnjem danu. Post će reći: - O
    Gospodaru, ja sam mu uskratio jelo i piće u toku dana, pa mi dozvoli da
    se za njega zauzimam...”
    (bilježe Ahmed, Hakim i drugi). Hafiz Ibn
    Redžeb u komentaru ovog hadisa kaže: ”Post će se zauzimati za one
    koji su se istinski suzdržavali od hrane, pića, svih zabranjenih strasti
    i uživanja, bez obzira da li se ta zabrana odnosila samo za ramazan kao
    što je nagon jela, pića i spolnog općenja ili to bile opće zabrane
    poput haram govora, gledanja u haram - zabranjene stvari i sticanja
    opskrbe na nedozvoljen način. Pa ukoliko post spriječi postača da čini
    sve ove zabrane, on će se uistinu zauzimati za njega kod Uzvišenog
    Allaha na Sudnjem danu.”
    U protivnom, neće se za njega zauzimati.

    6. Post je jedan od razloga uslišavanja dove, kako to
    navodi Allahov Poslanik, s.a.v.s.: ”Uistinu, postaču, prilikom
    iftara, uslišava se tj. ne odbija se njegova dova.”
    (bilježe Ibn
    Madže i Hakim). Ukoliko postač isposti svoj post, njegov nefs se
    potčinjava Allahovim naredbama i odredbama, njegovo srce omekša i ponizi
    pred Svemoćnim Stvoriteljem, oslabe njegovi ovodunjalučki materijalni
    prohtjevi, smire se njegovi nagoni; stoga, njegova dova biva uslišana,
    jer se istinski približio Milostivom Allahu, s.v.t.


    7. Post je fenomenalna priprema za naš nefs i tijelo za
    podnošenje mogućih poteškoća i obavljanja plemenitih dužnosti poput
    džihada, požrtvovanja za druge i pružanja svih vrsta pomoći onima koji
    su u potrebi za tim.

    8. Post u čovjeku razvija, s druge strane, osjećaj milosti,
    blagosti, milosrđa, bratsva, solidarnosti i međusobnog potpomaganja

    koje na najbolji način povezuje muslimane. To rezultira čišćenjem
    muslimanskog društva od zla i mnogobrojnih poroka. Kada postačev stomak
    osjeti prazninu i bol gladi i žeđi, iz dubine njegova srca i duše
    probudi se osjećaj milosti i njegove dužnosti spram siromašnih. On samo
    jedan mjesec osjeća tegobu gladi, a kako je tek onima koji cio život
    provode s tim neugodnim i bolnim osjećajem? Zato se u njemu probudi
    osjećaj za dobrom i plemenitošću i oslabi šejtanski nagon za škrtošću,
    jer on jedino kroz svoje stanje može osjetiti i spoznati pravo stanje
    siromašnih. Majci pravovjernih, Aiši, r.a., su jednog dana, dok je
    postila, pristigla sredstva od 100 hiljada dirhema. Ona ih je veoma
    brzo podijelila siromasima, a iftarila se s komadom hljeba! Na to joj je
    rekla njena služavka: “Da si i nama ostavila jedan dirhem, pa da
    sebi kupimo mesa?!”
    Na to joj je Aiša odgovorila: “Da si me na to
    podsjetila, učinila bih to.” Jedan od selefa je upitan: “Zbog čega je
    propisan post?” Odgovorio je: ”Da bogataš doživi osjećaj gladi i da ne
    zaboravi gladne i siromašne.” Na ovaj način, bogati pomažu siromasima i
    tako se popravlja socijalno stanje u društvu i nestaje međusobne mržnje i
    netrpeljivosti među staležima.

    9. Post je jedan veliki kurs i škola kroz koju vjernik čisti svoj
    duh, popravlja svoje moralne vrijednosti i oplemenjuje se plemenitim
    svojstvima
    poput: sabura, blagosti, odlučnosti, entuzijazma,
    samokontrole, reda, iskrenosti, istinitosti i povjerljivosti. Post,
    pored toga što je nagrada za njega posebno velika i ne zna je niko drugi
    do Onaj koji je i dodjeljuje, prevaspitava čovjeka i u njega usađuje
    najuzvišenije plemenite osobine i na taj način ga priprema da živi
    sretnim i mirnim životom u sredini koja ga okružuje.

    10. Post je sredstvo za očuvanje čednosti i moralne čistoće.
    Allahov Poslanik, s.a.v.s., je rekao: ”O mladići, ko je od vas u
    mogućnosti izdržavati ženu, neka se ženi, to je najbolje za očuvanje
    pogleda i svojih spolnih organa. A ko nije u mogućnosti, onda neka posti
    i to je za njega spas.”
    (Muttefekun alejhi). Allahov Poslanik nam u
    ovom hadisu pojašnjava da je post efikasno sredstvo za duhovno čišćenje
    ljudi i očuvanje njihove čednosti i poštenja. Naime, šejtan se kreće po
    čovjeku poput cirkulacije krvi, ali post sužava te kanala šejtanskog
    cirkulisanja i kada se čovjek prisjeti Allaha i Njegove moći, tada slabi
    šejtanska moć, a istovremeno jača imanska moć i tako se povećava ta’at -
    pokornost kod vjernika, a umanjuje se broj grijeha. Stoga savjetujemo
    našu braću omladince, koji se iz različitih razloga ne mogu ženiti, da
    utočište potraže kod Allaha i zatraže pomoć od Njega, Jedinog, koji nam
    može istinski pomoći, a zatim da pomoć potraže u postu kako bi ugasili
    plamen strasti i poročnih želja. Posebno u ovom vremenu kada naši
    dušmani na najraznovrsnije načine i koristeći sva sredstva, podstiču
    omladinu na nemoralan život i zinaluk, i neka je Svevišnji Allah na
    pomoći našoj omladini.

    11. Post je preventiva i lijek protiv gojaznosti, stomačnih naslaga i
    sala, zloćudnih tumora, i još mnogih stomačnih i drugih bolesti. Ovo su
    dokazala savremena medicinska istraživanja u cijelom svijetu, a onaj
    koji je uvijek istinu govorio, naš Poslanik, s.a.v.s., prije toliko
    stoljeća rekao je: ”Postite, bit ćete zdravi.” (bilježe Taberani i
    Ebu Ne’im). Post postaču donosi, uz Allahovu pomoć, zdravlje, fizičku i
    psihičku snagu. Danas, čak i na zapadu, doktori postom liječe mnoge
    bolesti i preporučuju svojim pacijentima da što češće upotrebljavaju
    post kao lijek i preventivnu mjeru mnogim bolestima. Imam Ibnul Kajjim
    je rekao: ”Post je štit -preventiva od mnogih duševnih, srčanih i
    fizičkih bolesti. Njegove koristi su mnogobrojne i veoma teško ih je
    pobrojati i on ima začuđujući efekat u očuvanju zdravlja, on u sebi ima
    posebnu specifičnost koja uzrokuje, brže ili sporije, osjećaj sreće i
    zadovoljstva u duši i srcu.” Kao potvrdu ovim riječima, da se podsjetimo
    riječi Allahovog Poslanika, s.a.v.s., koje smo već citirali: ”...
    postač ima dva veselja - zadovoljstva...”
    Post je veoma važan faktor
    i uvjet prave i istinske sreće na dunjaluku i ahiretu, a naučnici su
    potvrdili da je sreća i zadovoljstvo jedan od najvažnijih faktora koji
    utječu na imunitet ljudskog tijela i zaštitu od organskih bolesti.

    12. Post podstiče čovjeka na povećanje ibadeta i pokornosti i
    klonjenja od grijeha i raznih poroka
    . Postač konstantno, od rane
    zore pa sve do zalaska sunca, vrijeme provodi u ibadetu i nezamislivo
    je da ovaj ibadet, ukoliko ga je obavljao kako je Uzvišeni Allah
    propisao, ne ostavi na njemu pozitivne tragove. Veli Uzvišeni Allah: O
    vjernici! Propisuje vam se post, kao što je propisan onima prije vas,
    da biste se grijeha klonili - bili bogobojazni. (Bekare 183)
    .
    Uzvišeni Allah nam u ovom ajetu pojašnjava da je cilj propisivanja posta
    sticanje i povećanje takvaluka - bogobojaznosti, a post je jedan od
    načina sticanja takvaluka. Takvaluk je jedan od znakova šerijatski
    potpuno ispravnog posta, tj. posta za koga slijedi oprost grijeha i
    druge nagrade i koristi koje smo malo prije spomenuli.
    الحلاجي محمد
    الحلاجي محمد
    Servo di Allah


    Sesso : ذكر

    Numero di messaggi : 6995

    islam رد: Ramazanska Cosa

    مُساهمة من طرف الحلاجي محمد الأربعاء 23 يونيو - 0:30:02

    Znakovi potpunog i ispravnog posta

    Ramazanska Cosa Na_sedzdzdiDraga naša braćo i sestre! Zaista post, šerijatski
    potpun i ispravan, kome svi trebamo težiti, čini da rob shvati i spozna
    sebe, svoje potrebe, svoju nemoć i neimaštinu u odnosu na njegova
    Gospodara i Stvoritelja. On ga podsjeća na velike blagodati koje mu je
    dao Svevišnji i stoga se osjeća obaveznim da Mu zahvaljuje na tome i
    iskoristi Njegove blagodati u pokornosti. Stoga poveća stepen i oblik
    svog ibadeta kroz povećani broj nafila, činjenja zikra, učenja Kur’ana, i
    činjenja dobročinstava Allahovim stvorenjima i činjenja ostalih dobrih
    djela. Ovakav post, koga Allah voli, vodi čovjeka ka napuštanju svih
    pokuđenih i zabranjenih poslova, jer je Svevišnji Allah zabranio
    postačima jedenje, pijenje i spolno općenje i pored toga što su to
    prirodni nagoni (koji su inače drugim danima dozvoljeni), pa kako da
    postač tada ne napusti činjenje velikih i malih grijeha, koji su u
    osnovi konstantno zabranjeni u svakom vremenu?! Pa ukoliko ga njegov
    nefs podstakne na činjenje ili samo približavanje grijehu, on razmisli i
    ispravno zaključi, pa se obrati svom nefsu riječima: - Kako da učinim
    grijeh prema Allahu, s.v.t., a znam i svjestan sam da je moja duša u
    Njegovom vlasništvu i jedino On s njom suvereno vlada? Kada ga njegov
    nefs podstakne da pije alkohol, on joj odgovori riječima: - Kako je
    moguće da se danju suzdržavam od konzumiranja hrane, a noću da pijem
    alkohol? Zar nije isti Onaj koji je zabranio i jedno i drugo? Kako to da
    vjerujem u jedan dio Knjige - Kur’ana, a da drugi zaniječem? Ukoliko mu
    njegov nefs uljepša i podstakne ga na posmatranje u zabranjene stvari,
    kao da naprimjer gleda u razgolićene žene u filmovima ili otkrivene žene
    na ulici, osvijesti se i kaže: Zar je razumski da se sustežem od halal
    stvari, koje je Allah privremeno zabranio, a istovremeno činim harame,
    koji su jasno i zauvijek zabranjene?! Isto tako, ako bi ga njegov nefs
    podstakao na uzimanje i sticanje novca na nedozvoljen način poput: mita,
    korupcije, kamate, prevare pri mjerenju i procjenjivanju, prisjeti se
    da je on postač i kaže svom nefsu: nezamislivo je da istovremeno činim i
    ibadet i grijeh. Ovo su bili samo neki praktični primjeri, koji nam
    dokazuju da se postač s potpunim postom neminovno okorištava, tako što
    napušta sve zabrane, bez obzira bile one privremenog karaktera poput
    jela i pića ili se radilo o zabranama stalnog karaktera poput: alkohola,
    kockanja, kamate, zinaluka, krađe, duhana itd., jer ove zabrane druge
    vrste su mnoge teže i štetnije za čovjeka. Post neće biti šerijatski i
    upotpunjen osim ukoliko njegovo početno ishodište i završetak ne budu
    iman i iščekivanje nagrade za taj posao jedino od Allaha, kako to veli
    Allahov Poslanik s.a.v.s.: ”Ko isposti ramazan sa čvrstim ubjeđenjem -
    imanom i očekujući nagradu samo od Allaha, s.v.t., bit će mu oprošteni
    raniji grijesi.” (Muttefekun alejhi). Ulema je komentarišući ovaj hadis
    ukazala da se riječ iman u ovom hadisu odnosi na čvrsto ubjeđenje da je
    post ibadet koga je Allah propisao Svojim robovima, stoga je obaveza
    onima koji ga izvršavaju da to čine u želji za posebnom nagradom i
    strahujući od kazne za njegovo neizvršavanje. Zatim, da se njegov nefs u
    toku ramazana osjeća ugodno i lijepo, da ne osjeća prisilu i teškoću
    niti da su mu dani ramazanski predugi, jer očekuje nagradu za to djelo
    jedino od Allaha, Gospodara svjetova. Ovo su, draga braćo i sestre, neke
    koristi i znakovi šerijatskog i potpunog posta kojeg nam je Uzvišeni
    Allah propisao u ovom mubarek mjesecu. Stoga Mu se zahvalimo iskreno i
    iz dubine našeg srca na ovoj velikoj blagodati i ni’metu, a iskažimo
    svoju zahvalnost i svojim jezicima i dobrim djelima. Zato što bolje i
    ljepše dočekajmo našeg dragog i plemenitog gosta.

    Kako dočekati ramazan?

    Da li ćemo ga dočekati s nemarnošću, omalovažavanjem i rušeći njegove
    svetosti, ili ćemo ga dočekati s dužnim poštovanjem i veličanjem? Hoćemo
    li ga dočekati u ljenčarenju, igri i zabavi ili u pripravnosti,
    angažovanosti u činjenju dobrih djela i svih vrsta pokornosti? Hoćemo li
    ga dočekati zlovoljni, neraspoloženi i zabrinuti ili ćemo ga dočekati
    veseli, radosna srca i velike nade u Allahov, s.v.t., oprost i milost?


    Da li ćemo ga dočekati s bogatom sofrom prepunom raznovrsnih jela i
    mnoštvom drugih uživanja, ili sa skromnošću, umjerenošću i
    strahopoštovanjem prema Svevišnjem Allahu, s.v.t.? Šta mislite kada bi
    vas, vama od srca drag gost i prijatelj, nazvao i obavijestio da će vas
    ubrzo posjetiti i da će kod vas ostati nekoliko dana, šta biste učinili?
    Kakav bi vaš osjećaj bio? Nema sumnje da biste se radovali i bili
    sretni. Potom bi se na najbolji način pripremili da ga što bolje primite
    i ugostite. Ako je ovo slučaj s vama dragim gostom, kako tek onda se
    trebamo radovati i pripremiti za gosta koji je drag Allahu, Gospodaru
    svjetova, Allahovom Poslaniku i svim muslimanima? Kako tek treba
    dočekati ovog gosta koji u svojoj torbi nosi za nas mnoštvo dobra, nura i
    bereketa? Svaki onaj koji uistinu spozna prave osobine i vrijednosti
    ovog gosta, dužan je da ga na najbolji mogući način dočeka. Da za njega
    pripremi onakav doček kakav mu dolikuje i da se maksimalno od njega
    okoristi. Naši dobri prethodnici selefus-salih bi ramazan dočekivali na
    takav način da su na 6 mjeseci ranije upućivali dove Uzvišenom Allahu da
    dočekaju ovaj veličanstveni mjesec. Kada bi se približio ovaj mjesec,
    upućivali bi ovu dovu: ”Allahumme kad ezallena šehru ramadan ve
    hadar. Ve sellimhu lena ve sellimna lehu. Verzukna sijamehu ve kijamehu,
    verzukna fihil - džedde vel - idžtihade vel - kuvvete ven - nešat. Ve
    e’izna fihi minel - fiten.” - “O Allahu, približio nam se mjesec ramazan
    i daj da ga dočekamo. Pokloni nam njegov post i kijam - noćni namaz. U
    njemu nam podari moć, ustrajnost, trud i aktivnost. Sačuvaj nas u njemu
    od fitneluka!”
    Ukoliko zaista vjerujemo u vrijednost i svetost ovog
    mjeseca, i da on sa sobom nosi mnoge blagodati i vrijednosti, tada ga
    moramo dočekati na sljedeći način:

    1. S ogromnom radošću i potpunim veseljem, da mnogo zahvaljujemo
    Allahu, s.v.t., koji nam je podario ovu veliku blagodat i učinio da je
    dočekamo.

    2. Upućujući dove Milostivom da učini da njegov post istinski
    doživimo
    , da ibadeti u njemu budu način i sredstvo da postanemo
    ustrajni i postojani u Allahovoj vjeri.

    3. Smirene duše i zadovoljni, težeći da učinimo što više dobra, i
    da se međusobno nadmećemo u sticanju sevapa i klonjenju od pokuđenih i
    zabranjenih stvari i da na taj način steknemo Allahovo zadovoljstvo i
    visoke džennetske stepene.

    4. Čisteći svoja srca od mržnje, zavisti i drugih bolesti
    shvativši veličinu svojih pogreški i nedostataka, te čineći iskrenu i
    potpunu tevbu - pokajanje od svih vrsta grijeha. Jer, grijesi čine da
    njegov počinilac postane tvrda i surova srca, ukoliko se ne pokaje, i
    ono oboli i oslabi njegova moć. Tada se svjetlo njegova imana postepeno
    gasi, nestaje stida i ispravnog rezonovanja, umanjuju mu se blagodati, a
    povećavaju iskušenja, nesreće, poniženost i propast. Uskraćuje mu se
    svjetlo istinskog znanja i moć prave pokornosti, a to je sve razlog
    sticanja srdžbe Allahove, nesreće na dunjaluku i ahiretu, razlog
    sticanja prokletstva, te jedan od najvećih uzroka nereda na Zemlji. U
    globalu možemo reći da su kazne i pojedincima i društvu za počinjene
    grijehe mnogobrojne, i ovom prilikom ih ne možemo sve nabrojati i
    ograničiti, ali možemo skrenuti pažnju na sljedeće:

    a) Vrata tevbe - pokajanja su stalno otvorena sve dok ne dođe duša do
    grla
    tj. prilikom smrtnog časa ili kada Sunce izađe sa zapada na
    dan kada bude Smak svijeta. Allahov Poslanik, s.a.v.s., je rekao: ”Ko
    učini tevbu Allahu, s.v.t., prije nego mu nastupi smrtni čas, Allah će
    mu primiti tevbu.” (bilježe Ahmed i Tirmizi). Također, Allahov Poslanik
    je rekao: ”Ko se pokaje prije nego li izađe Sunce sa zapada, Allah će
    primiti njegovo pokajanje.” (bilježi Muslim).

    b) Onaj koji učini tevbu za grijeh je isti kao onaj koji uopće nema
    grijeha,
    jer Milostivi Allah oprašta sve grijehe bez obzira kakvi
    bili i koliko ih bilo. Veli Uzvišeni Allah: ”Reci: ”O robovi Moji,
    koji ste se prema sebi ogriješili, ne gubite nadu u Allahovu milost!
    Allah će, zasigurno, sve grijehe oprostiti. On, doista, mnogo prašta i
    On je milostiv. I povratite se Gospodaru svome i pokorite Mu se prije
    nego što vam kazna dođe, - poslije vam niko neće u pomoć priskočiti.”
    (Zumer 53- 54)
    . U jednom hadisi-kudsiji se kaže: ”O sine Ademov -
    čovječe, sve dok Me moliš i nadaš se Mome oprostu, ja ću ti opraštati
    uz sve ono što je pri tebi, ne mareći (da li će nekome drugome biti
    pravo ili ne). Sine Ademov, kada bi tvoji grijesi dosezali do neba, pa
    Me ti zamolio da ti oprostim, Ja bih to učinio, ne mareći. Sine Ademov,
    kada bi Mi došao s grijesima koji bi ispunili čitavu Zemlju, a pri tom
    nisi nikoga smatrao Meni ravnim (nisi širk činio), podario bih ti isto
    toliko oprosta.” (bilježi Tirmizi). U poznatom hadisu koji je
    vjerodostojan (Muttefekun alejhi)
    , navodi se da je Milostivi Allah
    primio tevbu - pokajanje ubici koji je ubio 100 ljudi. Allahov Poslanik,
    s.a.v.s., kaže: ”Pokajnik za grijeh je kao onaj koji nema grijeha.”
    (bilježi Ibn Madže). Tevba - pokajanje uistinu briše i eliminiše ono
    što je prije nje. Ne samo to, nego je Allahova milost i dobročinstvo još
    veće i uzvišenije, kako veli Uzvišeni: Oni koji se mimo Allaha
    drugom bogu ne klanjaju, i koji, one koje je Allah zabranio, ne ubijaju,
    osim kad pravda zahtijeva, i koji ne bludniče; - a ko to radi, iskusit
    će kaznu, patnja će mu na onom svijetu udvostručena biti i vječno će u
    njoj ponižen ostati;ali onima koji se pokaju i uzvjeruju i dobra djela
    čine, Allah će njihova hrđava djela u dobra promijeniti, a Allah prašta i
    samilostan je. (Furkan 68-70).


    Došao je jedan oronuli starac koji se teško kretao oslanjajući se na
    štap, i stao pred Allahova Poslanika i rekao mu:
    ”Jesi li vidio
    čovjeka koji je počinio sve grijehe, nije ostavio ni mali ni veliki
    grijeh, a da ga nije počinio. Ima li za takvoga tevba? A on mu reče:
    ”Jesi li prihvatio Islam? Čovjek mu odgovori: ”Ja potvrđujem da nema
    drugog boga osim Allaha i da si ti Allahov Poslanik!” Allahov Poslanik
    mu reče: “Čini dobra djela i napusti loša, pa će Svevišnji Allah učiniti
    da ti i jedna i druga djela budu dobra.” A čovjek reče: ”A moji veliki i
    mali grijesi!?” On mu reče: “Da, i pored tvojih grijeha, jer Allah je
    najveći.” Allahov Poslanik nije prestao izgovarati – “Allah je najveći”,
    sve dok čovjek nije iščezao od naših pogleda.
    (bilježe Taberani
    i Bezzar).
    Uistinu je Allah najveći, jer On naša loša djela zamjenjuje
    dobrim ukoliko je naša tevba iskrena i ukoliko poslije nje počnemo
    činiti dobro. Poslije ove spoznaje, šta čekamo? Šta se ispriječilo
    između nas i iskrene tevbe od svih ranijih grijeha i pogreški?

    c) Tevba - pokajanje jednog čovjeka se ne prima ukoliko se ne
    ispune tri sljedeća preduvjeta:

    - Automatski prestanak griješenja.

    - Osjećaj grižnje savjesti i kajanja za ono što je činio.

    - Čvrsta odlučnost da se više nikada neće vratiti činjenju tog grijeha.

    To je ako su u pitanju samo grijesi spram Uzvišenog Allaha, a ako se
    radi o pravima ljudi, tada se pridodaje i četvrti uvjet:

    - Vraćanje uzetog i uzurpiranog njegovu vlasniku i traženje halala od
    njega. Vjerovjesnik, s.a.v.s., je rekao: ”Ko je svome bratu nanio
    nepravdu, moralnu ili materijalnu, bolje je neka od njega traži halal
    danas (odmah) nego da od njega to traži na Dan Sudnji kada neće biti od
    pomoći ni dinari ni dirhemi (nikakvo dunjalučko bogatstvo). Ukoliko bude
    kod njega dobrih djela oduzet će mu se onoliko koliko je srazmjerno
    veličini nepravde koju mu je nanio, a ukoliko ne bude kod njega dobrih
    djela od druge osobe će se oduzeti i umanjiti od loših djela i pridodati
    njemu.” (bilježi Buhari).

    d) Uzvišeni Allah je svim muslimanima naredio činjenje tevbe riječima: I
    svi se Allahu pokajte, o vjernici, da biste postigli ono što želite.
    (Nur 31). Neos*!*!*!*!a je činjenica da je čovjek sklon griješenju i da
    je dijapazon griješenja veoma velik, tako da nekada ne izvrši u potpunom
    obliku propisane ibadete ili počini neki od grijeha i pogreški. Stoga
    smo dužni da stalno i konstantno činimo tevbu bez obzira da li naši
    grijesi bili mali ili veliki, jer se mali grijesi, ukoliko se u*!*!*!*!o
    čine, javno rade i ne stidi se zbog njih, mogu pretvoriti u velike
    grijehe. Ponekad mali grijesi mogu biti opasniji za čovjeka od velikih,
    ukoliko ih ima puno i stalno se čine, i na to je upozorio Allahov
    Poslanik riječima: ”Nikada ne potcjenjujte i ne omalovažavajte male
    grijehe, jer primjer onih koji to čine je kao primjer ljudi koji su
    zanoćili u dolini pa je svaki od njih donio po jednu granu, te su
    zapalili vatru i skuhali hranu. Kada osoba potcjenjuje i omalovažava
    grijehe, ti grijesi ga uistinu odvedu u propast.”
    (bilježi Ahmed).
    Ranija ulema je divno rekla: “Nema malog grijeha ako se on konstantno
    čini (postaje veliki), i nema velikog grijeha, ako se za njega traži
    oprost (jer bude oprošten).” “Ne gledaj na sitnost grijeha, nego gledaj u
    Onog prema kome si pogriješio.“ Zbog svega ovoga, ne dolikuje jednom
    muslimanu da ustraje u činjenju grijeha, posebno u ovom odabranom i
    mubarek mjesecu u kome se umnogostručava kazna započinjenje grijehe


    .Ramazanska Cosa Boze



    O ti koji ostavljaš namaze, kako će biti primljen tvoj post, a ostavljaš
    drugi rukn islama? O ti koji uzimaš kamatu i na nepošten način stičeš
    svoj imetak, kako ćeš postiti od dozvoljenih stvari, a iftariti se
    haramom? O ti, koji si neposlušan svojim roditeljima, kako ćeš svoju
    dušu oplemeniti postom, a Džibril, a.s., je uputio dovu Allahu protiv
    tebe, i na tu dovu Poslanik je aminao? O ti, koji ne izvršavaš mnoge
    obaveze i koji činiš mnoge opasne zabrane - harame, kako možeš željeti
    da ti post bude primljen i ispravan, a ti si u takvom stanju? Zar se ne
    stidiš Svevišnjeg Gospodara? Zar nisi čuo za hadis Allahova Poslanika: ”Ko
    ne napusti nedoličan i lažan govor i postupke po njima, radi Allaha,
    nije potrebno ni da ostavlja svoju hranu i piće.
    ” (bilježi Buhari).
    Požurimo, draga braćo i sestre, da učinimo iskrenu i potpunu tevbu
    Allahu, jer, hvala Njemu, vrata tevbe su otvorena i Uzvišeni Allah voli
    da Njegovi robovi čine tevbu.

    5. Od bitnih stvari prilikom dočeka ovog mjeseca je i: sticanje znanja i
    razumijevanja fikhskih propisa vezanih za post, te način Poslanikove,
    s.a.v.s., prakse za vrijeme ramazana. Neophodno je da musliman nauči
    šartove posta, vadžibe, sunnete i stvari koje kvare post, šta je
    dozvoljeno, a šta zabranjeno postaču da čini, propise vezane za osobe
    koje su oslobođene posta, propise vezane za sadekatul - fitr i sve druge
    propise vezane za ramazan. U islamu pravilo glasi: “Prvo dobro izuči
    neku stvar prije nego je počneš prakticirati.” Uzvišeni Allah veli:
    Znaj da nema boga osim Allaha i traži oprost za svoje grijehe!.
    (Muhammed 19)
    . Allahov Poslanik, s.a.v.s., je rekao: ”Kome Allah
    želi dobro, učini da on razumije (propise) vjere
    .” (Muttefekun
    alejhi).

    6. Također je neophodno da pripremimo praktični program i raspored
    dnevnih aktivnosti u toku ovog mubarek mjeseca kako bismo najadekvatnije
    iskoristili njegovo skupocjeno vrijeme. Prijedlog ovog praktičnog
    programa detaljno ćemo obraditi u nekoliko narednih stranica. Međutim,
    ukoliko sagledamo trenutno stanje islamskog svijeta, na našu veliku
    žalost, primjetit ćemo da većina muslimana ne veličaju i ne provode ovaj
    mjesec onako kako to od nas traži Uzvišeni Allah, niti ga dočekuju u
    skladu s propisima naše uzvišene vjere. Većina njih, nažalost, za njega
    se pripremaju najraznovrsnijim grijesima i porocima kao što su: razne
    priredbe i zabave gdje se pleše i šizi, pjesmama i muzičkim večerima,
    nemoralnim televizijskim programom, zajedničkim sijelima na kojima se
    miješaju muškarci i žene, rasipanje i pretjerivanje u jelu i piću… Oni
    koji se budu povodili za ovim pogrešnim postupcima za vrijeme ovog
    mjeseca, oni se neće okoristiti od ramazana i mimoići će ih mnogobrojna
    dobra, a možda time propuštaju priliku koja im se više nikada neće
    pružiti. La havle ve la kuvvete illa billahi (nema snage niti moći osim
    sa Allahom). Ramazan je velika šansa koja se možda neće moći
    nadoknaditi. Pravi i iskreni vjernik je svjestan da je ramazan
    jedinstvena sezona u kojoj se stiču veliki i mnogobrojni sevapi i da je
    to mjesec koji se možda više nikada neće povratiti, prilika koja mu se
    možda više nikada neće pružiti. Jer, musliman je svjestan da ga smrt,
    kao nepobitna istina u koju svako vjeruje, svakog momenta može zadesiti i
    na svakom mjestu. Ovo uvjerenje je čvrsto usađeno duboko u srcima
    posebno kod istinskih vjernika. Uzvišeni Allah kaže: Svako biće će
    smrt okusiti! I samo na Sudnjem danu dobit ćete u potpunosti plate vaše,
    i ko bude od vatre udaljen i u Džennet uveden - taj je postigao što je
    želio; a život na ovom svijetu je samo varljivo naslađivanje.(Ali Imran
    185).
    Uzvišeni je, također, rekao: A čovjek ne zna šta će sutra
    zaraditi i ne značovjek u kojoj će zemlji umrijeti. Allah, usitinu, sve
    zna i o svemu je obaviješten. (Lukman 34)
    . Svako od nas mora da bude
    svjestan da ga smrt može zadesiti prije nego li dočeka sljedeći
    ramazan. Pa zašto onda propuštamo ovu jedinstvenu priliku koja nam se
    možda neće pružiti više nikada? A Allahov Poslanik, s.a.v.s., je rekao: ”Ko
    isposti ramazan sa čvrstim ubjeđenjem (imanom) i očekujući nagradu samo
    od Allaha, bit će mu oprošteni raniji grijesi.”
    (Muttefekun
    alejhi). Također je rekao: “Rekao mi je Džibril, a.s.: ‘Neka Allah
    ponizi svakog čovjeka koji doživi i provede ramazan, a ne oproste mu se
    grijesi!’ Rekao sam: Amin!”
    (bilježe Ahmed, Tirmizi, Hakim, Ibn
    Huzejme).

    Draga braćo i sestre! Uistinu je ramazan lijepa prilika da zaslužimo
    Allahov, s.v.t., oprost od grijeha i spas od vatre džehennemske, zato ga
    moramo maksimalno i na najljepši način iskoristiti. Ovo je lijepa
    prilika i velika šansa za tevbu - pokajanje i za obraćanje Uzvišenom
    Allahu, pa nemojte da je propustimo! Ramazan je duhovna škola i godišnja
    stanica za opskrbu gorivom imana. Šta je s onim ljudima koji su poput
    nas od istog mesa i krvi, koji govore istim jezikom, a koji krše i gaze
    svetosti ovog mubarek mjeseca ne posteći ga, da nas Allah sačuva od
    toga, i veliki broj njih to i ne krije. Ako se nekome od takvih ukaže na
    to, on kaže da je bolestan, ili da ne može postiti ili navodi neka
    druga lažna opravdanja. Rekao je Uzvišeni Allah: O vjernici! Propisan
    vam je post, kao što je bio propisan onima prije vas, da biste se
    grijeha klonili - bili bogobojazni, i to neznatan broj dana; a onome od
    vas koji bude bolestan ili na putu - onda neka posti isti broj drugih
    dana. (Bekare 183-184).
    Islamska ulema kaže: “Ovaj ajet u osnovi
    ukazuje na strogu obaveznost posta i jedino njegovo obavljanje izbjegava
    osoba koja je nesretna i kojoj je uskraćen svaki hajr. U riječima
    Uzvišenog Allaha: ”…kao što je bio propisan onima prije vas” je
    olakšanje vjernicima da je ova institucija posta bila naređena, od
    strane Uzvišenog Allaha, ranijim narodima i da su je prakticirali raniji
    poslanici, vjerovjesnici i dobri ljudi. To čini da musliman, kada sazna
    da je to bila tradicija najodabranijih i najplemenitijih ljudi,
    vjerovjesnika i dobrih ljudi, on sa zadovoljstvom slijedi tu tradiciju i
    nije mu teško i na*!*!*!*!o. U riječima: ”…da biste bili
    bogobojazni”
    ukazuje se na mudrost i prioretni cilj posta, a to je
    takvaluk. Zatim Uzvišeni Allah veli: ”neznatan broj dana” - broj
    ovih dana je zaista neznatan i mali u odnosu na dane u godini, samo
    jedan mjesec i u tome zaista nema teškoće i preopterećenosti za vjernike
    nego, naprotiv, u ovom mjesecu vjernici povećavaju svoju uputu i
    istinski iman.


    Kako smo već spomenuli, post je jedan od (osnovnih) pet ruknova islama
    na kojima se zasniva naša vjera i ona nije potpuna ukoliko nije
    obuhvaćeno svih pet principa. Islamski ummet se složio na njegovoj
    strogoj obaveznosti i svako ko svjesno zaniječe njegovu obaveznost
    smatra se kafirom – nevjernikom, osim ako ne zna propise ili je odskora
    primio islam. A onaj ko ne posti, a priznaje njegovu obaveznost, on time
    čini jedan od velikih i najopasnijih grijeha. Allahov Poslanik,
    s.a.v.s., nas je u veoma oštrom tonu upozorio na tu opasnost: ”Ko ne
    posti jedan dan ramazana bez opravdanog razloga ili bolesti, neće moći
    nadoknaditi taj jedan dan kad bi cio svoj život postio.”
    (bilježe
    Ebu Davud, Tirmizi i Ibn Madže.) Od Ibn Abbasa r.a. se prenosi da je
    Allahov Poslanik rekao: ”Tri su suštinska temelja islama, ko napusti
    jedan od njih on time postaje kafir i njegova krv postaje dozvoljenom.
    To su šehadet - potvrđivanje da nema boga osim Allaha, namaz i post
    ramazana.”
    (bilježe Ebu Ja’la i Ed–Dejlemi, a hafiz Ez-Zehebi za
    ovaj hadis kaže da je sahih). Hafiz Ez-Zehebi kaže: ”Kod mu’mina je opće
    prihvaćeno pravilo da je onaj ko ne posti ramazan, bez šerijatski
    opravdanog razloga, gori od osobe koja čini zinaluk i notornog
    alkoholičara, čak se sumnja u njegov islam.” U Sahihu Ibn Huzejme i Ibn
    Hibbana te u Mustedreku Hakima, bilježi se hadis u kome navodi da je
    Uzvišeni Allah pokazao Poslaniku patnje nepostača, patnje od kojih se
    koža naježi i kosa nakostriješi. Allahov Poslanik ih je vidio u velikom
    azabu, izloženim velikim patnjama, dozivajući u pomoć poput zavijanja
    vukova, ali im pomoći nema. Na kraju nogu su zavezani i obješeni poput
    zaklane i oguljene ovce, krv im u velikim količinama curi iz njihovih
    usta - o Allahu, sačuvaj nas od patnji džehennemskih! Allahov Poslanik
    je rekao: ”I uspeo sam se na vrh jednog brda kad čuh veoma jake
    krikove. Upitah: ‘Kakvi su ovo glasovi?’ Rekoše mi: ‘To su krikovi
    stanovnika Vatre.’ Zatim su me doveli do njih i ja se nađoh među ljudima
    koji su bili obješeni debelim užadima za gležnjeve njihovih nogu a iz
    njihovih usta curi krv. Upitah: ‘Ko su ovi? Rekoše mi: ‘To su oni koji
    su se iftarili prije nego li je bilo vrijeme iftara...’”
    Ako je
    ovakva kazna predviđena za one koji se iftare prije vremena, kakva će
    tek biti za one koji ne poste cio mjesec, ili poste samo nekoliko dana i
    koji po svom odnosu spram posta liče maloj djeci?

    Mi, navodeći ove tekstove koji upozoravaju na žestoku kaznu na budućem
    svijetu, pozivamo one koji se nehatno odnose prema postu da se vrate
    svome Gospodaru i da tako ostvare cilj zbog kojeg su i stvoreni na ovoj
    Zemlji, a to je ibadet. Veli Uzvišeni Allah: Džinne i ljude sam
    stvorio samo zato da Mi ibadet čine. Ja ne tražim od njih opskrbu niti
    želim da Me hrane, opskrbu daje jedino Allah, Moćni i Jaki! (Zarijat
    56-58)
    . Moramo shvatiti da oni ovim svojim ne postom štete jedino
    sebi i da je Uzvišeni Allah neovisan od nas i našeg ibadeta. Oni time
    pokazuju svoju slabost i nemoć pred svojim strastima i da one upravljaju
    njima. Vjernicima je jasno da su oni, koliko god imali veliko tijelo,
    obična djeca. Čak i oni shvataju da njima upravljaju strasti i da su
    poput životinja. Oni griješe prema svome Gospodaru, jer se
    suprotstavljaju Njegovim naredbama i omalovažavaju dužnosti prema Njemu,
    pa se pitamo u kakvom stanju će se susresti s Njim na Sudnjem danu! Oni
    griješe prema sebi: jer je post odgojni sistem koji u čovjeku izgrađuje
    najplemenitije osobine, a eliminiše negativna svojstva i nagone. Zato
    ih prolazi veliko dobro koje ramazan sa sobom nosi. Oni griješe prema
    svome Ummetu: jer bivaju poraženi pred svojim strastima, a kako će se
    tek suprotstaviti vanjskim neprijateljima fizički i gdje im je sabur i
    ustrajnost koja je potrebna za džihad? Oni griješe prema sebi, jer su im
    na taj način uskraćene: nagrada, sevapi, fadileti i koristi posta. U
    svakom pogledu oni su gubitnici i ne znamo kako će primati čestitke za
    vrijeme Bajrama, a kako će se tek sresti s Allahom na Dan obračuna?!
    Ljudi bi trebali, na dane Bajrama, da im izražavaju saučešće, jer su oni
    sebe unesrećili na svakom planu i jer su u njima zamrli svi osjećaji
    živog imana. Veli Uzvišeni Allah: Zar je onaj koji je bio mrtav, a
    kome smo Mi dali život i svjetlo pomoću kojeg se među ljudima kreće, kao
    onaj koji je u tminama iz kojih ne izlazi? (En’am 122).
    Mufesiri
    kažu: Primjer koji je Allah ovdje naveo odnosi se na vjernika-mu’mina
    koji je bio mrtav, tj. u potpunoj zabludi, pa ga je Allah oživio tj.
    oživio njegovo srce imanom i podario mu uputu i dao mu svjetlo Kur’ana
    pomoću kojeg se među ljudima kreće i pomoću kojeg razdvaja isitinu od
    zablude. Pa jesu li oni isti kao oni koji lutaju ponorima zablude i laži
    i jedini izlaz vodi patnji džehennemskoj, osim ukoliko ih Allah ne
    uputi? Na one koji gaze i omalovažavaju svetosti ovog mubarek mjeseca,
    odnosi se ovaj primjer, jer oni u*!*!*!*!o i iz inata vole da ostanu u
    tminama.

    Molimo Allaha, s.v.t., Njegovim lijepim imenima da u našim srcima oživi
    iman, da nas uputi na pravi put, učvrsti u ovoj našoj vjeri, da podari
    što bržu iskrenu tevbu u ovom mubarek mjesecu svim muslimanima koji su
    se ogriješili o svetosti ramazanske i čine zulum sami sebi. Ovom
    prilikom im donosimo radosne vijesti da, ukoliko se istinski pokaju i
    uđu u okrilje imana, Islama i pokornosti, da im se briše ono što je bilo
    ranije. Takvim poručujemo: “Zaista život ima jednu novinu u okviru
    imana i pokornosti Allahu! Zaista je ovaj mjesec posebna prilika za
    potpuni oprost grijeha! Kako je sretan onaj ko se prepusti svome
    Gospodaru, a kako je nesretan onaj ko Mu je nepokoran i ko slijedi svoje
    strasti! Kakogod postač ima dvije radosti - manju prilikom iftara i
    veću prilikom susreta Uzvišenog Gospodara – tako postač ima brojne
    žalosti i na ovom i na onom svijetu! La havle ve la kuvvete illa billahi
    (nema snage niti moći osim s Allahom).

    Braćo i sestre u vjeri, pošto post ramazana ima ovako veliki značaj u
    islamu i zauzima visok stepen, neophodno je da svaki musliman nauči i
    upozna najosnovnije propise koji su vezani za ovaj mjesec, kako bi
    njegov post bio čist od manjkavosti i pogrešaka.

      الوقت/التاريخ الآن هو الجمعة 17 مايو - 4:27:45