Bid'ati - Novotarije Hitskin_logo Hitskin.com

هذه مُجرَّد مُعاينة لتصميم تم اختياره من موقع Hitskin.com
تنصيب التصميم في منتداكالرجوع الى صفحة بيانات التصميم

Islam for all-الإسلام للجميع

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

Bid'ati - Novotarije Aya10
Questo sito e' protetto con
Norton Safe Web


    Bid'ati - Novotarije

    الحلاجي محمد
    الحلاجي محمد
    Servo di Allah


    Sesso : ذكر

    Numero di messaggi : 6995

    defaut Bid'ati - Novotarije

    مُساهمة من طرف الحلاجي محمد الإثنين 6 سبتمبر - 1:44:21

    "DRAZE MI JE DA VIDIM U MESDZIDU VATRU KOJI NE MOGU UGASIT, NEGO DA
    VIDIM BID`AT KOJI NE MOGU PROMJENITI" (Ebu Idris El-Hulani)

    Bid’at u arapskom jeziku znaci izum ili pronalazak kojem nije prethodilo
    nesto poput toga. Zato se kaze da je covjek izumio nesto, tj. pronasao
    je nesto sto nije bilo poznato.

    Novotarija se moze podijeliti u dvije grupe:

    Prvo: Novotarija u obicajima i one su u osnovi dozvoljene ukoliko
    ne postoji tekst Kur’ana ili sunneta koji to zabranjuje, kao sto je
    Resulullah, sallallahu alejhi ve sellem, zabranio ustajanje pred
    vladarima na nacin kako su to u vrijeme Poslanika, sallallahu alejhi ve
    sellem, radili Perzijanci. Oni su ustajali pred vladarima, a zatim im se
    naklonili (ruku’ ucinili).

    To je Resulullah, sallallahu alejhi ve sellem, zabranio jer ruku’ i
    sedzda pripadaju samo Allahu Uzvisenome. Medjutim, druge obicaje kod
    stranaca islam priznaje ukoliko se ne kose sa Serijatom. U dozvoljene
    stvari (koje se ne smatraju novotarijama u vjeri) u islamu spadaju i svi
    proizvodi (kompjuter, auto, avion, telefon...) koji nisu postojali u
    vrijeme Resulullaha, sallallahu alejhi ve sellem, a za koje nema
    zabrane.

    Drugo: Novotarija u vjeri, ona je ...



    Drugo: Novotarija u vjeri, ona je zabranjena, a osnova u ibadetima je da
    musliman ne moze robovati Allahu, dzelle sanuhu, osim na nacin kako mu
    je Gospodar, subhanehu ve te’ala, naredio i kako je to dostavio
    Resulullah, sallallahu alejhi ve sellem, bez izmjene, iskretanja,
    dodavanja ili oduzimanja bilo cega u vjeri.

    Osnova toga su rijeci Resulullaha, sallallahu alejhi ve sellem: “Ko
    unese nesto novo u ovu nasu stvar (vjeru) sto joj ne pripada, to je redd
    (to se odbacuje i ne pridaje mu se vaznost).”
    (Buhari i Muslim)

    I kaze Resulullah, sallallahu alejhi ve sellem: “Ko uradi nesto sto
    nema osnove u vjeri, to je redd.”
    (Muslim)

    Zato se u Serijatu bid’atom definise svaki novi nacin kojim se iskazuje
    robovanje Allahu, zazze ve dzelle, a koji nema osnove u Serijatu,
    odnosno nacin koji je u suprotnosti sa Kur’anom, sunnetom i putem
    ispravnim prethodnika.

    Sejhul-islam, Ibn-Tejmijje, definise bid’at i kaze: “Bid’at je ono
    sto je u suprotnosti sa Kur’anom, sunnetom i idzma’om
    (onim u cemu
    su se slozili) prethodnika ovog ummeta.”

    Bid’at koji nije u suprotnosti sa Kur’anom, sunnetom i idzma’om
    prethodnika ovog ummeta jeste bid’at u jezickom znacenju rijeci, kao sto
    kaze Ibn-Tejmijje, rahimehullah: “Ono sto se kosi sa tekstom
    (Kuranom, sunnetom i idzma’om) je bid’at i u tome su saglasni svi
    muslimani, a ono sto se ne kosi sa tekstovima ne ubraja se u bid’at.”

    Prenosi se da je pravedni halifa Omer, radijallahu zanhu, rekao kada su
    se sakupili ashabi u Poslanikovom mesdzidu da klanjaju teravih-namaz u
    dzematu: “Divan li je ovaj bid’at.” Inace, oni su prije toga klanjali
    teravih-namaz pojedinacno i kada ih je vidio da klanjaju za jednim
    imamom rekao je te svoje poznate rijeci:

    “Divan li je ovaj bid’at.” - sto oznacava bid’at u jezickom smislu
    rijeci, jer on ima osnovu u Serijatu i to ne znaci uvodjenje neceg novog
    u vjeru, jer je Resulullah, sallallahu alejhi ve sellem, uz ramazan
    klanjao teravih-namaz u dzematu sa ashabima, a zatim je prestao klanjati
    sa njima strahujuci da im Allah, dzelle sanuhu, ne naredi teravih-namaz
    kao farz. Zbog toga je Resulullah, sallallahu alejhi ve sellem, prestao
    da klanja teravih-namaz kao imam, a ashabi su nastavili klanjati
    pojedinacno i tako sve do vremena pravednog halife Omera, radijallahu
    zanhu. To znaci da teravih-namaz nije postao bid’at, vec sunnet kojeg je
    praktikovao Resulullah, sallallahu alejhi ve sellem, a sto je Omer,
    radijallahu zanhu, ponovo uveo kako bi se klanjalo iza jednog imama kao
    sto su nekada klanjali iza Resulullaha, sallallahu alejhi ve sellem.

    Isti je slucaj i sa pisanjem i sakupljanjem hadisa sto ima osnove u
    Serijatu, jer je Resulullah, sallallahu alejhi ve sellem, naredjivao
    nekim svojim ashabima da pisu odredjene hadise. U vrijeme Resulullaha,
    sallallahu alejhi ve sellem, je postojala bojazan od pisanja hadisa kako
    se njihov tekst ne bi pomijesao sa tekstom Kur’ana, a nakon smrti
    Resulullaha, sallallahu alejhi ve sellem, nestalo je te bojazni, Kur’an
    je upotpunjen prije njegove smrti i muslimani nakon toga pocinju pisati
    hadis iz straha da se ne zaboravi. Da ih nagradi Allah, dzelle sanuhu,
    za njihova dobra djela i za njihovu brigu za Kur’anom i sunnetom, a
    jadni li su oni koji se izigravaju sa tim.

    Iz navedenog mozemo zakljuciti da nije u pravu onaj koji dijeli bid’at
    na dobri i losi, i koji kaze da postoje dobri bid’ati, jer je to u
    suprotnosti sa rijecima Resulullaha, sallallahu alejhi ve sellem: “Svaki
    bid’at je dalalet (zabluda).”

    Tumaceci ovaj hadis kaze El-Hafiz ibn Redzeb:

    “Rijeci Resulullaha, sallallahu alejhi ve sellem: “Svaki bid’at je
    dalalet (zabluda).”
    - spadaju u rijeci od kojih se ne moze nista
    oduzeti. To je poput rijeci: “Ko unese nesto novo u ovu nasu stvar
    (vjeru) sto joj ne pripada, to je redd (to se odbacuje i ne pridaje mu
    se vaznost).” - pa ko nesto unese novo u vjeru sto joj ne pripada to
    spada u dalalet. Islam je cist od toga, bilo da se to odnosi na pitanja
    uvjerenja, djela, rijeci koje covjek ispoljava ili krije u sebi. Svi oni
    koji govore da postoje dobri bid’ati nemaju dokaza za to osim rijeci
    Omera, radijallahu zanhu, po pitanju teravih-namaza, a sto smo prethodno
    objasnili.

    VRSTE BID’ATA

    Postoje dvije vrste bid’ata: Prvo: Bid’at rijecima i bid’at uvjerenja,
    poput izjava Mu’tezila, Dzehemijja, Rafida i nekih drugih sekta koje
    slijede njihovo uvjerenje. Primjeri bid’ata u rijecima su dodavanje
    necega ezanu sto mu ne pripada, poput rijeci nakon sehadeta: “Eshedu
    enne Alijjen velijjullah” (Svjedocim da je Alija Allahov sticenik) i
    rijeci: “Hajje zala hajril-’amel” (Podjite na najbolji posao) koje se
    dodaju nakon rijeci: “Hajje zales-salah!” i “Hajje zalel-felah!”

    U ovu vrstu bid’ata spada i uvjerenje nekih sekti da postoji dvanaest
    bezgrijesnih imama, a koji poticu iz Resulullahove, sallallahu alejhi ve
    sellem, loze i to zahtijeva vjerovanje u njih, a posljednji od tih
    imama je imam El-Mehdi koji je po njihovom vjerovanju ziv vec 1200
    godina i koji se izgubio iz vida od ljudi u jednom od podruma u gradu
    Es-Sămeră’, u Iraku.

    Takodje njihovo vjerovanje se zasniva na vjerovanju u poseban Kur’an
    koji ce se pojaviti pred Sudnji dan i u koji ce se pozivati njegove
    pristalice.

    Drugo: Bid’at u ibadetu, tj. robovanje Allahu na nacin kojeg On,
    subhanehu ve te’ala, nije propisao.

    Ovaj bid’at se dijeli u vise grupa:

    1. Bid’at koji je uveden kao osnovni dio ibadeta, tj. da se uvede
    ibadet koji nema osnove u Serijatu, poput nepropisanog namaza,
    nepropisanog posta, praznika koji nemaju osnove i drugo.

    2. Bid’at koji se dodaje na ibadet koji vec postoji u Serijatu,
    kao dodavanje petog rekata podne ili ikindiji-namazu, ili postiti dva
    dana bez prekida i tome slicno.

    3. Bid’at u obliku ibadeta koji se obavlja na nepropisan nacin,
    poput teravih-namaza na nacin koji nije propisan od Resulullaha,
    sallallahu alejhi ve sellem, kao da se klanja dvadeset ili trideset sest
    rekata sa samo jednim selamom.

    4. Bid’at kojim se cini ibadet u odredjenom vremenu u kojem nije
    propisan doticni ibadet da se moze ciniti, kao odredjivanje polovine
    sa’bana za post i posebni nocni namaz. U osnovi post i nocni namaz su
    propisani, ali odredjivanje posebnog vremena za te ibadete zahtijeva
    postojanje dokaza za njih. Kao sto vidimo iz prethodnog, bid’at moze
    biti dodavanjem neceg novog u vjeru i cinjenje toga sastavnim dijelom
    vjere, a moze biti i oduzimanjem neceg od vjere, kao nijekanjem sunneta.
    Takvi ce reci da im je dovoljan Kur’an, a Resulullah, sallallahu alejhi
    ve sellem, kaze: “..... reci ce: “Dovoljna nam je Allahova Knjiga, sto
    nadjemo u njoj od halala, to smatramo halalom; a sto nadjemo u njoj da
    je haram, to smatramo haramom. Ali, meni je dat Kur’an i jos nesto poput
    njega.” (Ebu-Davud). Takvi slijede bid’at i on biva mijenjanjem
    znacenja teksta Kur’ana ili sunneta tuma-ceci ajete ili hadise na svoj
    nacin ili to biva iz neznanja, ekstremnosti ili izlaskom iz vjere. Jedan
    od najvecih oblika bid’ata danas jeste bid’at sekularizma, odnosno
    bid’at ciji sljedbenici povlace granicu izmedju vjere i drzave. Takvi
    smatraju da se propisi vjere trebaju slijediti samo u vjerovanju, tj.
    srcem priznavati vjeru, dok odnose medju ljudima, politiku, halal, haram
    i cjelokupni Serijat ne odredjuje vjera. Oni nijecu i dzihad na
    Allahovom putu, naredjivanje dobra i odvracanje od zla, smatrajuci da je
    vjera privatna stvar svakog covjeka i njegov licni izbor... Slijedeci
    ovu vrstu bid’ata danas postoji najvise vlada, univerziteta, stranki i
    organizacija. Njega slijede razni sistemi, a medju njima i demokratija
    koja se zasniva na razdvajanju vjere od drzave i davanja vlasti narodu
    umjesto Allahu, subhanehu ve te’ala. Danas su prisutni veliki sukobi
    izmedju onih koji slijede islam i onih koji slijede druge sisteme,
    izmedju onih koji smatraju da vlast pripada Allahu i da je On, subhanehu
    ve te’ala, jedini naredbodavac i onih koji smatraju da vlast pripada
    ljudima. Na veliku zalost, slijedjenjem krscana i Jevreja ta vrsta
    bid’ata se uvukla i u redove muslimana.

    Potvrdu toga imamo u rijecima Resulullaha, sallallahu alejhi ve sellem: “Sigurno
    cete slijediti zakone onih koji su bili prije vas, pedalj po pedalj,
    lakat po lakat, pa kada bi oni usli u rupu malog gmizavca (?abb) i vi bi
    to uradili.” Rekose: “O Resulallah, je su li to Jevreji i krscani?”
    Rece: “Pa ko od ljudi do oni.”
    (Buhari i Muslim) Ova vrsta bid’ata
    prvo je nastala u Evropi u srednjem vijeku kada su vlast imali u rukama
    crkveni ljudi. Ali, kada su se oni razvratu odali i uzdigli, zanijekali
    su savremenu nauku, prirodne zakone, palili su ucenjake, pretvarali su
    manastire u kuce za razvrat, i sakupljali su bogatsvo trgujuci sa
    oprostajnicama grijeha, tada su ljudi saznali pravu njihovu sliku i
    uvjerili se da oni nisu monasi koji su se sustegli od zenidbe, vec
    mocnici i neznalice koji zive u raskosi i nemoralu. Protiv njih su
    dignute parole i pobuna, a ljudi su posli slijediti put koji je daleko
    od vjere, razdvojili su vjeru od drzave, dali su crkvi granicu koju ne
    smije preci, a to su samo vjerski obredi i ceremonije, bez mijesanja u
    drzavu gdje je sva vlast data narodu. To je bio razlog napretka Evrope i
    njenog posjedovanja moci i nauke. Time je ona postala napadacem i
    kolonizatorom sto je iznenadilo islamski svijet koji je vec dugo vremena
    u dzahiluku (neznanju).

    Toliko su muslimani bili zaostali da su pojedinci poceli pozivati ka
    promjeni islama na nacin kojim je krscanstvo mijenjano i da se time
    izoluju islamske vodje iz javnog zivota, da se islamski zakoni zamijenu
    francuskim ili ala francuskim zakonima kako bi se slijedila Evropa koja
    je napredovala na takav nacin. Ali, oni su zaboravili da islam nije
    izvitopereno krscanstvo, da ulema islama zajedno sa halifama nisu poput
    evopskih vladara i monaha. Zato je dugo trajala borba izmedju iskrenih
    sljedbenika sunneta i onih koji su napustili svoju vjeru i ummet kojem
    pripadaju. Takvi su pozivali da vlast pripada Allahu samo u dzamijama, a
    da van dzamije pripada narodu. To je kratak prikaz onoga u sta pozivaju
    sekularisti. Njihov broj nije mali, a Zapad uveliko pomaze njihove
    pristalice kojih ima medju vladarima, piscima, profesorima, vojnim
    licima i drugima. Taj sukob ce trajati sve dok se ne uzdigne bajrak
    istine i dok se ne potvrde rijeci Resulullaha, sallallahu alejhi ve
    sellem: “Allah nece ostaviti ni jednu kucu, a da Allah u nju ne uvede
    islam, sa moci silnoga s kojom ce Allah uzdignuti islam i njegove
    sljedbenike; a sa ponizenjem ponizenog Allah ce poniziti nevjerstvo i
    njegove sljedbenike.”
    (Es-Silsiletus-sahihah, sejh el-Elbani)

    Nema sumnje da je sekularizam u suprotnosti sa vjerom, jer on slijedi
    put koji nijece Allaha kao vladara i zakonodavca, put koji nijece
    dzihad, da’vet i rad na tom putu sto je otpadnistvo od vjere.
    Sekularizam je jedan od najvecih bid’ata iz razloga sto veliki broj
    muslimana koji klanjaju, poste i daju zekat slijede taj pravac i oni
    kazu da nije dozvoljeno da vlast ima ikakve veze sa vjerom i da treba
    odvojiti vjeru od drzave. Za vjeru kazu da odredjuje drugi svijet, dok
    na ovom svijetu ljudi odabiru nacin zivota koji smatraju da je najbolji
    za njih. Zbog velike opasnosti ovog savremenog bid’ata potrebno je
    ljudima ukazati na njega, kao i na pogresne tvrdnje kojima se zeli
    pribliziti ljudima taj put govoreci im da ostaju muslimani iako slijede
    sekularizam???


    Kako vidimo iz navedenog bid’at i sunnet su dva razlicita puta, dvije
    suprotnosti. Vecina uleme je do sada pisala o bid’atu, a da se u tome
    nije dotakla sunneta, jer je on osnova iz koje se izvode pravila.
    Resulullah, sallallahu alejhi ve sellem, je upucivao ljude na sunnet, a
    zatim ih upozoravao da se klonu bid’ata sto vidimo iz slijedecih hadisa:

    1. Prenosi se od Dzabira da je rekao: “Resulullah, sallallahu
    alejhi ve sellem, kada bi drzao hutbu oci bi mu pocrvenile, podigao bi
    svoj glas i rekao: “Nakon navedenog, zaista je najbolji govor
    Allahova Knjiga i najbolja uputa je uputa Muhammeda, sallallahu alejhi
    ve sellem. Najgore stvari su novotarije, a svaka novotarija je bid’at, a
    svaki bid’at je dalalet.”
    (Buhari) 2. Prethodni hadis pojasnjava i
    hadis od El-Irbada, kaze: “Savjetovao nas je Resulullah, sallallahu
    alejhi ve sellem, lijepim govorom od cega su se srca bojala i oci punile
    suzama, pa smo rekli: “O Resulallah, kao da je to savjet onoga koji se
    oprasta, pa nam oporuci nesto.” Rece: “Oporucujem vam da se bojite
    Allaha, zazze ve dzelle, poslusnost i pokornost makar vam i crnac (rob
    Abesinac) naredjivao. Onaj koji bude zivio nakon mene vidjece mnoga
    razilazenja, zato se pridrzavajte moga sunneta i sunneta pravovjernih
    halifa. Cvrsto se ocnjacima drzite njihova puta i cuvajte se novotarija,
    svaka novotarija je bid’at i svaki bid’at je dalalet.”
    (Ebu-Davud,
    Et-Tirmizi, Ibn-Madze...)
    3. To pojasnjava i hadis Dzerira: “Ko uvede u islamu neku lijepu
    stvar (sunneten haseneh), on ima nagradu za to i nagradu onoga koji to
    bude radio nakon njega, a da se njima nista ne oduzme od njihove
    nagrade, a ko uvede u islamu neku losu stvar (sunneten sejjieh), on ima
    kaznu za to i kaznu onoga koji to bude radio nakon njega, a da se njima
    nista ne oduzme od njihove kazne.”
    (Muslim) Sunnet u arapskom jeziku
    i Serijatu oznacava put, a to je uputa Resulullaha, sallallahu alejhi
    ve sellem. U spomenutom hadisu: “Ko uvede u islamu neku lijepu stvar
    (sunneten haseneh)...” tj. ko bude slijedio put Resulullaha, sallallahu
    alejhi ve sellem, radio po njemu i pozivao ka sunnetu, pa to i drugi
    prihvatili imace nagradu za to i nagradu onih koji ga budu slijedili i
    suprotno tome, onaj ko bude slijedio put koji je daleko od sunneta, pa
    to i drugi budu prihvatili imace kaznu za to i kaznu onih koji ga budu
    slijedili. Dakle, lijepa stvar (sunnet haseneh) je put Resulullaha,
    sallallahu alejhi ve sellem, a ruzna stvar (sunnet sijjieh) je
    novotarija, stvar koja je u suprotnosti sa Serijatom. Jos mnogi drugi
    hadisi ukazuju na ovo znacenje, kao hadis od Ibn-Mes’uda: “Ko ukaze na
    dobro, on ima nagradu kao i onaj koji ga cini.” (Muslim) Prenosi se od
    Ebu-Hurejre da je rekao: “Onaj koji poziva ka uputi ima nagradu kao i
    oni koji ga slijede, a da se njima nista ne oduzme od njihovih nagrada; a
    onaj koji bude pozivao ka zabludi, on ima grijeh...” (Muslim) Sunnet je
    sve ono sto je Resulullah, sallallahu alejhi ve sellem, radio,
    naredjivao, odobravao i odbijao. To je put svih pravovjernih halifa koje
    smo duzni slijediti i ashaba koji su slijedili njegov put.


    POJAVA BID’ATA KOD MUSLIMANA I RAZLOZI NJEGOVA NASTAJANJA



    Kaze sejhul-islam, Ibn-Tejmijje, rahimehullah: “Opcenito, bid’at vezan
    za ibadate i nauku pojavio se na kraju vladavine pravovjernih halifa,
    rahimehumullah, a o tome nas je obavijestio Resulullah, sallallahu
    alejhi ve sellem: “Ko od vas bude zivio nakon mene, vidjece mnoga
    razilazenja. Zato se pridrzavajte moga sunneta i sunneta pravovjernih
    halifa.”
    Koliko je veca udaljenost bila od kuce Resulullaha,
    sallallahu alejhi ve sellem, od Medine, toliko su bid’ati bili veci.
    Potvrdjeno je u hadisima da u Medinu nece uci Dedzdzal, a nauka i pravo
    vjerovanje je bilo ocuvano sve do cetvrtog pokoljenja, vremena u kojem
    je zivio Imam Malik, rahimehullah, dok u prva tri stoljeca bid’at nije
    bio poznat u Medini. Nakon tog perioda javljaju se bid’ati, ali u Medini
    ne bivaju u tolikoj mjeri kao u drugim mjestima. Nema sumnje da je u
    pridrzavanju Kur’ana i sunneta spas od dalaleta i bid’ata. Kaze Allah,
    dzelle sanuhu: “I doista, ovo je pravi put Moj, pa se njega drzite i
    druge puteve ne slijedite, pa da vas odvede od puta Njegova ...”

    (Kur’an, VI/153)
    To je pojasnio Resulullah, sallallahu alejhi ve sellem, u hadisu kojeg
    prenosi Ibn-Mes’ud, radijallahu zanhu, kaze: “Povukao je Resulullah,
    sallallahu alejhi ve sellem, (dugu pravu) liniju i rekao: “Ovo je
    Allahov put.” Zatim je povukao druge (krace) linije sa lijeve i sa desne
    strane i zatim rekao: “Ovo je Allahov pravi put, a ovo su putevi i na
    svakom od njih sejtan poziva...”
    Zatim je proucio ajet: “I
    doista, ovo je pravi put moj, pa se njega drzite i druge puteve ne
    slijedite, pa da vas odvede od puta Njegova. Eto, to vam se naredjuje da
    biste se grijeha klonili.”
    (Ahmed, Ibn Hibban i El-Hakim)
    Onaj koji skrene sa puta Kur’ana i sunneta pred njim se otvaraju putevi
    zablude i novotarija. Razlozi koji su doveli do pojave bid’ata su
    slijedeci:
    1. nepoznavanje islamskih propisa, 2. slijedjenje strasti,
    3. slijepo slijedjenje jednog misljenja ili licnosti i 4.
    slijedjenje i poistovje-civanje sa nevjernicima. Koliko god vrijeme ide
    naprijed i koliko god se ljudi udaljavali od Upute, umanjiva se znanje i
    otvara se put neznanju, kao sto kaze Resulullah, sallallahu alejhi ve
    sellem: “Allah nece uzdignuti nauku time sto ce je uzdignuti od
    ljudi, vec ce uzdignuti nauku time sto ce usmrtiti ucenjake. I kada ne
    bude ostao ucenjak ljudi ce poceti slijediti neznalice, pa ce biti
    pitani i oni ce davati odgovore bez znanja, pa ce zalutati i druge
    dovoditi u zabludu.”
    (Buhari i Muslim)

    Novotarijama se niko ne moze suprostaviti do uceni ljudi i kada nestane
    nauke i ucenih tada ce se otvoriti vrata bid’atima i njihovom sirenju. Drugi
    razlog je: slijedjenje strasti.
    Oni koji ne slijede Kur’an i sunnet
    oni slijede svoje strasti: “Pa ako ti se ne odazovu, onda znaj da se
    oni povode jedino za strastima svojim, a zar je iko gore zalutao od
    onoga koji slijedi strast svoju, a ne Allahovu uputu...”
    (Kur’an,
    XXVIII/50) “Reci ti meni ko ce uputiti onoga koji je strast svoju za
    boga svoga uzeo, onoga koga je Allah znajuci ga u zabludu ostavio i sluh
    njegov i srce njegovo zapecatio, a pred oci njegove koprenu stavio. Ko
    ce mu ako nece Allah na pravi put ukazati?...”
    (Kur’an, XLV/23) - a
    bid’at je produkt strasti. Trece: Slijepo slijedjenje jednog
    misljenja ili licnosti.
    Ukoliko covjek slijepo slijedi ljude to ga
    udaljuje da dodje do pravih dokaza i poznavanja istine. Kaze Allah,
    dzelle sanuhu: “ A kada im se rekne: “Slijedite Allahovu objavu!” -
    oni odgovaraju: “Necemo, slijedice-mo ono na cemu smo zatekli pretke
    svoje.”
    (Kur’an, II/170) Takvi su danas oni koji su privrzeni
    odredjenim pravcima i sektama, pa kada se pozovu da slijede Kur’an i
    sunnet i da napuste ono sto je u suprotnosti sa njima, oni se pravdaju
    svojim pravcima, sejhovima i precima. Cetvrto: Slijedjenje i
    poistovjecivanje sa nevjernicima.
    Vecina muslimana danas slijede
    nevjernike i to je jedna od najvecih novotarija i najvecih opasnosti
    nasem ummetu. Muslimani slijede nevjernike pripisujuci Allahu druga,
    praveci svecanosti koje nemaju osnove u Kur’anu i sunnetu. S druge
    strane uocljiv je nedostatak znanja i ucenih ljudi koji bi trebali
    predvoditi ummet i ukazivati mu na pravu vjeru. Manjkavost je i u samom
    nastvanom programu gdje se predmet izucavanja islama stavlja na marginu i
    prepusta se slobodi odabiranja umjesto da se taj predmet uvede kao
    glavni predmet kako bi se odgojile generacije koje ce poznavati svoju
    vjeru. Na drugoj strani, vidjecemo kako se sekularisti bore za svoju
    ideologiju koju proturaju u skole kao jedan od glavnih predmeta cak i u
    sredinama gdje su muslimani vecinsko stanovnistvo.


    STAV ISLAMA PREMA ONIMA KOJI RADE NOVOTARIJE



    Sljedbenici sunneta su se uvijek suprostavljali novotariji, nijekali su
    njihova djela i sprecavali ih u tome. Tako su postupali nasi
    prethodnici, a primjer imamo u Imamu Maliku ibn-Enesu. Kada mu je dosao
    neki covjek i upitao ga: “Odakle cu obuci ihrame (odjecu za hadzdz)?”
    Odgovorio mu je: “Od mikata (mjesto odakle hadzije moraju imati ihrame
    na sebi) kojeg je odredio Resulullah, sallallahu alejhi ve sellem.”
    Zatim je rekao covjek: “Da li da obucem ihrame prije tog mjesta?” Rekao
    mu je Malik: “Nemas potrebe za tim.” Covjek je dodao: “Zasto sprecavas
    to, zar nije bolje da obucem ihrame sto dalje od mikata?” Malik mu je
    odgovorio: “Allah Uzviseni kaze: “...Neka se pripaze oni koji postupaju
    suprotno naredjenju njegovu, da ih iskusenje kakvo ne stigne ili da ih
    patnja bolna ne snadje.”
    (Kur’an, XXIV/63) Zar moze biti veca
    opasnost po vjeru covjeka od davanja necemu drugom prednosti nad onim
    sto je Resulullah, sallallahu alejhi ve sellem, odredio. Do danas se
    iskreni vjernici suprostavljaju novotarijama pisuci u novinama i
    casopisima, obracajuci se vjernicima savjetom, sto utice na
    osvjescivanje vjernika i nestajanje novotarija. Od onih koji se
    suprostavljaju novotarijama su i sljedbenici sunneta i dzema’ata koji
    svoje stavove zasnivaju na Kur’anu i sunnetu. Oni se suprostavljaju
    novotarijama navodeci dokaze iz Kur’ana i sunneta o nuznosti
    pridrzavanja Kur’ana i sunneta, i o udaljavanju od bid’ata. O duznosti
    savjetovanja za dobrobit islama i muslimana kaze sejhul-islam
    Ibn-Tejmijje, rahimehullah: “Ukazati i upozoriti na imama koji radi
    bid’ate govoreci ono sto je u suprotnosti sa Kur’anom i sunnetom, ili
    radeci ibadete koji su u suprotnosti sa Kur’anom i sunnetom, duznost je
    muslimanima.
    Receno je Imamu Ahmedu ibn-Hanbelu: “Da li vam je
    drazi covjek koji posti, klanja i boravi u i’tikafu ili onaj koji govori
    protiv bid’ata?” Rekao je: “Ukoliko on posti, klanja i boravi u
    i’tikafu, od toga ima samo on koristi, a ukoliko govori protiv bid’ata
    to radi u korist svih muslimana i to je bolje i u tome je sveopca korist
    muslimana u njihovoj vjeri, sto je vrsta dzihada na Allahovom putu i
    borbi za Njegovu vjeru i Serijat, a otklanjanje stete od novotarija i
    neprijateljstva je njihova duznost (fard kifaje) muslimanima. Kada ne bi
    bilo onih koje Allah, dzelle sanuhu, ucvrcuje protiv stete koju
    sljedbenici novotarija namecu, vjera bi bila unistena. Steta koju oni
    nanose je veca od stete din-dusmanina u ratu, jer oni ne unistavaju srca
    osim nakon odredjenog perioda, dok sljedbenici novotarija odmah
    unistavaju srca.”
    (Fetava, 2 Imam Safija, rahimehullah, u svojoj
    knjizi “Haddul-islam ve hakikatul-iman” tumaceci ajet: “Kada vidis
    one koji se rijecima Nasim rugaju, nek si daleko od njih sve dok na
    drugi razgovor ne predju. A ako te sejtan navede da zaboravis, onda ne
    sjedi vise s nevjernicima kad se opomene sjetis.”
    (Kur’an, VI/6 -
    kaze: “Ovaj ajet je dokaz zabrane sjedenja sa sljedbenicima bid’ata,
    strasti i onih koji cine velike grijehe.”
    Kaze Es-Sevkani,
    rehimehullah: “U ovom ajetu je velika pouka onima koji dozvoljavaju
    sjedenje sa sljedbenicima bid’ata, onima koji iskrivljavaju Allahov
    govor i koji se izigravaju sa Kur’anom i sunnetom slijedeci svoje
    strasti i novotarije. Ukoliko im se ne zamjeri na njihovim novotarijama i
    ukaze na gresku, onda je bar potrebno udaljiti se od njih. Udaljavanje
    nema nikakve poteskoce, dok je u sjedenju potvrda odobravanja onoga sto
    oni rade, a prisutnost u njihovom drustvu doprinosi steti zbog slusanja
    onoga sto je zabranjeno.”
    Kaze Resulullah, sallallahu alejhi ve
    sellem: “Onaj ko ukaze postovanje prema sljedbeniku novotarije, on
    potpomaze rusenju islama.”
    (Et-Taberani, El-Bejheki) Razliciti su
    stepeni sljedbenika novotarija, neki od njih nemaju znanja i smatraju
    ono sto rade da je istina i da su na pravom putu. Takvi su grijesni i
    nadati se da ce im biti oprosteno, jer oni vjeruju i boje se svoga
    Gospodara. Zato nasi prethodnici imaju razlicite stavove po pitanju
    sljedbenika novotarija, da li on samo radi novotarije ili i poziva ka
    njima, da li se od njega moze uzimati znanje i tako dalje. Kaze poznati
    ucenjak, Hasan el-Basri: “Allah ne prima post, namaz, hadzdz niti
    umru od sljedbenika bid’ata sve dok ga ne napusti.”
    Kaze Sufjan
    es-Sevri, rahimehullah: “Novotarija je draza Iblisu od neposlusnosti i
    grijesenja. Covjek se kaje za svoje grijesenje, a ne kaje se za
    novotariju koju cini.”
    Kaze Fudajl ibn-Ijad: “Onaj ko sjedi sa
    sljedbenikom novotarije, Allah mu ne prima njegova djela i njegov iman
    napusta njegovo srce, pa kada vidis sljedbenika novotarije na putu,
    predji na drugu stranu!”



    SLJEDBENIK NOVOTARIJE I NJEGOVO POKAJANJE



    Po pitanju pokajanja sljedbenika novotarija, kaze Alija, radijallahu
    zanhu: “Sljedbenik novotarije ne napusta novotariju, a da ne pocne
    slijediti goru od nje.”
    Ove rijeci Alije, radijallahu zanhu, su u
    skladu sa hadisom Resulullaha, sallallahu alejhi ve sellem, u kojem
    govori o sljedbenicima novotarije: “Oni izlaze iz vjere kao sto
    izlazi strela iz luka, zatim se nece vratiti vjeri sve dok se ne vrati
    strela u svoj luk.”
    (Ebu-Davud)
    Ovaj hadis je dokaz njihova nenapustanja bid’ata i njihova nepokajanja,
    osim onih kojima se Allah smiluje, a prenosi se od Enesa ibn-Malika da
    je Resulullah, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Allah je stavio
    zastor na tevbu svakog sljedbenika novotarije.”
    (Et-Taberani,
    El-Bejheki)



    ZAKJUCAK




    Bid’at je odasiljac nevjerstva i unosenje u vjeru onoga sto Allah i
    Njegov Poslanik nisu propisali. Zbog toga je bid’at gori od cinjenja
    velikih grijeha. Sejtan se vise raduje bid’atu od cinjenja velikih
    grijeha, jer zna da se covjek kaje za svoje grijehe, a dok onaj koji
    cini bid’ate smatra njih osnovom vjere s kojom se priblizava svome
    Gospodaru i ne kaje se zbog tih novotarija. Bid’ati unistavaju sunnete i
    sljedbenici novotarija preziru sunnet i njegove sljedbenike. Time se
    sljedbenici novotarija udaljavaju od Allaha i zasluzuju Njegovu kaznu
    jer prouzrokuju bolest ljudskih srca, kao i nered. Na osnovu navedenog
    zabranjuje se posjecivanje sljedbenika novotarija i sjedenje sa njima,
    osim radi savjetovanja njih i ukazivanja im na stetnost njihovih
    postupaka. Inace, ukazivanje postovanja takvima moze samo negativno
    djelovati. Ukoliko i pored savjetovanja sa njima to ne doprinese
    njihovom napustanju novotarija, duznost je ukazati na njihovo zlo i na
    opreznost od njihova djelovanja. To je duznost ucenih da im se
    suprostavljaju, jer je velika opasnost za vjeru slijedjenje novotarija.
    Neophodno je znati da oni koji se suprostavljaju vjeri potpomazu sirenje
    novotarija i oni to pomazu na razne nacine, jer znaju da je u tome
    udaljavanje od islama i izoblicavanje njegove prave slike. Na kraju,
    svoju bracu koji ljubomorno cuvaju svoju vjeru i koji je brane, i koji
    naredjivaju na dobro, a odvracaju od zla, opominjem rijecima
    Resulullaha, sallallahu alejhi ve sellem: “Islam je poceo kao garib i
    vratice se garibima kao sto je poceo, pa blago garibima.”
    Receno
    je: “Ko su to garibi, o Resulallah?” Rece: “Oni koji
    ispravljaju pri skretanju ljudi.”
    Prenosi se od Bekra ibn-zAmra
    el-Me’afirija da je Resulullah, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Blago
    garibima koji se cvrsto drze Allahove knjige kada bude napustena i koji
    poucavaju sunnetu kada se bude gasio.”
    Molimo Allaha, zazze ve
    dzelle, da pomogne nasu vjeru, da je uzdigne, da ponizi din-dusmane i
    neka je salavat i selam na naseg Poslanika, sallallahu 'alejhi ve
    sellem.

      الوقت/التاريخ الآن هو الأحد 19 مايو - 15:09:08