Islam for all-الإسلام للجميع

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
Islam for all-الإسلام للجميع

Interdictia de a purta talismane si amulete Aya10
Questo sito e' protetto con
Norton Safe Web


    Interdictia de a purta talismane si amulete

    الحلاجي محمد
    الحلاجي محمد
    Servo di Allah


    Sesso : ذكر

    Numero di messaggi : 6998

    Interdictia de a purta talismane si amulete Empty Interdictia de a purta talismane si amulete

    مُساهمة من طرف الحلاجي محمد الإثنين 2 مارس - 0:54:50

    Interdictia de a purta talismane si amulete

    ‘Noroc’ si ‘ghinion’


    Aceasta viata lumeasca nu este decit o
    incercare de la Allah Subhanu Wa Ta’ala, pentru ca in Qu’ran Kareem ni
    se spune: “Acela care a facut moartea si viata, ca sa va incerce pe
    voi, [pentru a vedea] care dintre voi este mai bun intru fapta. Si El
    este Puternic [si] Iertator [Al-'Aziz, Al-Ghafur]." [Qu’ran, Traducerea
    sensurilor, Soorah al-Mulk (67):2]

    Allah Preainaltul, in intelepciunea Sa perfecta, a creat aceste
    fluctuatii, care reprezinta componente ale incercarilor carora ii
    supune pe dreptcredinciosi, pentru a ne testa rabdarea si perseverenta.
    Allah Sunbhanu Wa Ta’ala spune: "34. Si nu am trimis Noi nici un
    prevenitor in vreo cetate fara ca cei instariti din ea sa nu zica: “Noi
    nu credem in cele cu care ati fost trimisi!”
    35. Si au zis ei: “Noi am avut mai multe bogatii si mai multi copii si
    noi nu vom fi chinuiti!” [Qu’ran, Traducerea sensurilor, Soorah
    al-Ambiyah (21): 34-35]

    Deci supararile reprezinta doar o serie de incercari, menite sa testeze
    credinta oamenilor. In Qur'an Kareem ni se explica faptul ca
    intelepciunea ce se gaseste in spatele acestor incercari se afla
    dincolo de capacitatea noastra de intelegere, deoarece cunostintele pe
    care le avem sau le putem dobindi sint limitate. Prin urmare, asa cum
    Allah Subhanu Wa Ta’ala ne spune in Qu’ran: “ [...] Or, se poate
    [intampla] ca voi sa urati un lucru care este bun pentru voi si sa
    iubiti un lucru care este rau pentru voi. Dar Allah stie, in vreme ce
    voi nu stiti." [Qu’ran, Traducerea sensurilor, Soorah al-Baqarah (2):
    216]

    Deci ceea ce unii oameni considera a fi ‘noroc’ sau ‘ghinion’
    reprezinta pur si simplu o serie de intimplari predestinate de catre
    Allah Subhanu Wa Ta’ala sa aiba loc, ca incercari la care sint supusi
    oamenii. Acestea se succed doar cu permisiunea Lui, numai El are
    puterea de a indeparta raul pe care il aduc. Indatorirea fiecarui
    musulman este cea de a avea o incredere de nestramutat in Allah
    (Tawakkul) si sa caute ajutorul Sau atunci cind trece prin astfel de
    incercari.

    Profetul Mohammad (sallallahu alaihe wa-sallam) a facut referire la
    aceast fapt in sfatul pe care i l-a dat lui Ibn Abbas (radhiallahu
    anhu), spunind: "O, voi oameni tineri! Va voi invata citeva cuvinte:
    "I'hfath Allah (amintiti-va de poruncile lui Allah si respectati-le)
    iar El Isi va arata Ya'hfath catre voi (in sensul ca isi va directiona
    grija si ajurtorul Sau catre voi). I'hfath Allah si il veti gasi
    alaturi de voi (prin grija si protectia Sa). Atunci cind invocati
    faceti aceasta doar catre Allah, iar atunci cind cereti ajutor,
    cereti-l doar de la Allah. Si sa stiti ca daca toata lumea
    (referindu-se la intreaga umanitate si la Djinni) s-ar uni pentru a va
    ajuta, nu va pot aduce nici un fel de ajutor, in afara de cel ce e
    scris de Allah pentru voi. Si daca toti acestia s-ar uni pentru a va
    face rau, nu vor reusi sa faca asta vreodata, in afara de ceea ce Allah
    a scris pentru voi. Unealta pentru scris a fst ridicata deja (in sensul
    de ‘s-a oprit actiunea de a scrie’) si paginile s-au uscat." [Musnad
    Ahmad si at-Tirmidhee]

    Credinta asociata cu talismane si amulete, conform careia acestea atrag
    norocul si impiedica raul de la a se intimpla, este contrara
    invataturii islamice, deoarece potrivit acesteia numai Allah are
    puterea de a oferi favoruri si de a incerca oamenii cu greutati si
    dificultati, precum si pe cea de a inceta aceste binecuvintari.


    Talismanele si amuletele contrazic Tawheed-ul

    Tawheed-ul (credinta in unicitatea lui
    Allah) reprezinta insusi centrul credintei islamice. Una dintre
    credintele fundamentale ale Tawheed-ului este cea ca doar Allah are
    puterea de a aduce beneficii sau de a impune incercari, numai El poate
    aduce binele si indeparta raul. Orice notiune, credinta sau enunt care
    contrazice acest aspect conduce la pacatul de neiertat al Shirk-ului (a
    aduce asociati lui Allah). Allah spune: "Allah nu iarta sa I se faca
    vreun partas. Afara de aceasta, El iarta cui voieste. Iar acela care
    pune in rand cu Allah un partas, nascoceste un mare pacat!" [Qu’ran,
    Traducerea sensurilor, Soorah an-Nisa (4): 48]

    Credinta potrivit careia talismanele au puterea de a atrage norocul si
    de a indeparta ghinionul reprezinta un act de shirk. Era o practica des
    intilnita printre arabi in perioada pre-islamica: obisnuiau sa poarte
    bratari, medalioane, margele, scoici etc. ca talismane. Exista multe
    relatari care ne informeaza ca Mesagerul lui Allah, profetul Muhammad
    (sallallahu alaihe wa-sallam) a respins toate practicile de acest gen.

    Uqbah (radhiallahu anhu) a relatat: "Odata un grup de barbati s-a
    apropiat de Mesagerul lui Allah (sallallahu alaihe wa-sallam) pentru a
    pronunta juramintele lor de credinta. Profetul (sallallahu alaihe
    wa-sallam) a acceptat juramintele a noua oameni, si a refuzat pe unul
    dintre acestia. Cind a fost intrebat care este motivul, Profetul
    (sallallahu alaihe wa-sallam) a raspuns: "Intr-adevar el poarta o
    amuleta (un talisman).” Atunci barbatul respectiv a apucat amuleta si a
    sfarimat-o, apoi a pronuntat juramintul. Profetul (sallallahu alaihe
    wa-sallam) a spus: "Oricine poarta o amuleta comite (un act de) Shirk."
    [Musnad Ahmad. Acest hadith a fost clasificat ca fiind sahih de Shaikh
    al-Albanee in al-Silsilah al-Saheehah, (492)]

    In vremurile Profetului Muhammad (sallallahu alaihe wa-sallam), multi
    dintre cei care renuntau la credinta pagina pentru a crede doar in
    Allah Subhanu Wa Ta’ala pastrau inca in suflet credintele politeiste.
    Printre acestea se numara si portul talismanelor. Abu Waaqid al-Laythee
    a relatat ca pe cind Profetul Muhammad (sallallahu alaihe wa-sallam)
    mergea catre Hunayn (locul in care s-a desfasurat o batalie foarte
    importanta), au trecut pe linga un copac numit Dhat Anwaar. Idolatrii
    obisnuiau sa isi agate armele de crengile acestuia, pentru a le purta
    noroc. O parte dintre Sahabah care intrasera de curind in Islam i-au
    cerut Profetului (sallallahu alaihe wa-sallam) sa desemneze un copac cu
    caracteristici asemanatoare si pentru musulmani. Trimisul lui Allah i-a
    mustrat si a spus: "Subhan-Allah! Este exact ceea ce i-a spus poporul
    lui Moosa (Profetului Moise): 'O Moosa! Fa-nu si noua un zeu asemanator
    cu zeii celorlalti." [At-Tirmidhee, Musnad Ahmad si altii.]

    Acest hadith demonstreaza gravitatea erorii de a crede in talismane,
    care nu sint mai mult decit niste simple obiecte, de exemplu margelele,
    oasele, scoicile, snururile, potcoavele etc. care sint purtate fie la
    git, fie atirnate pe pereti cu scopul de a indeparta raul si de a aduce
    noroc. Trimisul lui Allah, Profetul Muhammad (sallallahu alaihe
    wa-sallam) a comparat talismanele cu idolii si zeitatile false, care
    sint venerate de unii oameni care prefera sa se inchine acestora in loc
    sa il adore pe Allah Subhanu Wa Ta’ala.

    Acest lucru se intimpla din cauza ca a crede in talismane inseamna a
    avea credinta in ceea ce venereaza adoratorii de idoli. Cel care poarta
    un talisman crede ca acesta are puterea divina de a-i aduce beneficii
    sau de a atrage nenorociri. In plus, se deduce chiar faptul ca pentru
    ei talismanele au mai multa putere decit Allah Subhanu Wa Ta’ala (Audhu
    billahi), deoarece se considera ca acestea sint capabile sa indeparteze
    mihnirile pe care Allah le-a destinat deja. Prin urmare, Profetul
    Muhammad (sallallahu alaihe wa-sallam) i-a blestemat pe cei care le
    folosesc. Uqbah Ibn Amir a relatat ca Profetul (sallallahu alaihe
    wa-sallam) a spus odata: "Fie ca Allah sa aduca nereusita si framintare
    oricui poarta un talisman sau li-l da altora." [Musnad Ahmad si Haakim]


    Talismanele – mijloace de venerare a idolilor

    Citeodata pe talismane sint infatisate
    imagini ale ‘sfintilor’ sau ale unor morminte. Imaginile sint interzise
    in Islam, si ar trebui stiut faptul ca principalul motiv care se
    gaseste in spatele acestei interdictii e cel de a preveni aparitia
    actlor de Shirk in Aqeedah musulmanilor.

    Shirk-ul a inceput sa isi faca aparitia, in trecut, prin intermediul
    imaginilor si a mormintelor. Atunci cind oameni cunoscuti ca fiind
    dreptcredinciosi mureau, oamenii le ridicau statui si afisau imagini
    ale acestora in diverse locuri. Generatiile urmatoare au ajus sa
    venereze aceste imagini si statui, slavindu-le alaturi de Allah. Atunci
    cind i s-a adus la cunostinta Profetului Muhammad (sallallahu alaihe
    wa-sallam) faptul ca in bisericile din Etiopia se gaseau imagini, el a
    spus: "Daca vreun om credincios din acel popor moare, ei vor construi
    un loc de venerare la mormintul sau si vor afisa astfel de imagini.
    Acesti oameni vor fi priviti de Allah in ziua invierii ca fiind cei mai
    rai dintre toate creaturile." [Saheeh al-Bukharee si Saheeh Muslim]

    Islamul a interzis toate instrumentele care ar putea conduce la acte de
    Shirk: printre acestea se numara si prohibitia de a crea imagini si de
    a le atirna pe pereti. In plus, cei care poarta medalioane infatisind
    ‘portrete’ ale ‘sfintilor’ ori morminte, crezind ca acestea aduc
    binecuvintari, sau cred ca ele au puterea de a indeparta raul – acesti
    oameni comit acte de shirk, pentru ca in credinta lor gresita le
    confera talismanelor si celor reprezentati pe acestea (oamenii
    respective fiind, normal, doar creatii ale divinitatii) o putere care
    nu ii poate apartine decit lui Alah Subhanu Wa Ta’ala.


    Amuletele ca mijloace de vindecare a bolilor

    O alta uzitare foarte raspindita a
    amuletelor si talismanelor se prezinta sub forma de remedii pentru boli
    sau cea de protectie de deochi. Si aceasta utilizare este interzisa:
    Imraan Ibn Hussain (radhiallahu anhu) a relatat ca atunci cind Profetul
    Muhammad (sallallahu alaihe wa-sallam) a vazut o bratara de alama pe
    bratul unui om, i-a spus acestuia: "Nenorocirea sa cada asupra ta. Ce
    inseamna asta?" Barbatul a raspuns ca poarta bratara pentru a-l apara
    de o boala numita Waahinah (slabiciune). Trimisul lui Allah (sallallahu
    alaihe wa-sallam) a spus apoi: "Arunc-o, pentru ca intr-adevar nu va
    face mai mult decit sa iti sporeasca slabiciunea. Iar daca mori in timp
    ce o porti, nu vei izbindi niciodata." [Musnad Ahmad si altii]

    De aici tragem in mod clar concluzia ca Allah Subhanu Wa Ta’ala nu il
    va apara pe cel care poarta talismane, ci mai degraba il va abandona si
    il va incredinta talismanului, care nu ii va aduce nici un benficiu.
    Profetul Muhammad (sallallahu alaihe wa-sallam) a spus: "Cel care
    poarta un lucru (in sensul ca ii confera atribute divine prin credinta
    sa eronata) va fi incredintat acelui obiect." [At-Tirmidhee]

    Atitudinea pe care trebuie sa o adopte un dreptcredincios atunci cind
    este atins de o afectiune este cea rabdatoare, si sa caute ajutor doar
    la Allah Subhanu Wa Ta’ala: " Si [adu-ti aminte] de Iov, cand l-a
    chemat el pe Domnul lui: „M-a atins pe mine raul! Insa Tu esti Cel mai
    Milostiv intre milostivi!" [Qu’ran, Traducerea sensurilor, Soorah
    al-Ambiya (21): 83]

    Trimisul lui Allah (sallallahu alaihe wa-sallam) l-a sfatuit pe Ibn
    Abbas (radhiallahu anhu) spunindu-i: "Atunci cind invocati faceti
    aceasta doar catre Allah, iar atunci cind cereti ajutor, cereti-l doar
    de la Allah. Si sa stiti ca daca toata lumea (referindu-se la intreaga
    umanitate si la Djinni) s-ar uni pentru a va ajuta, nu va pot aduce
    nici un fel de ajutor, in afara de cel ce e scris de Allah pentru voi.
    Si daca toti acestia s-ar uni pentru a va face rau, nu vor reusi sa
    faca asta vreodata, in afara de ceea ce Allah a scris pentru voi.
    Unealta pentru scris a fst ridicata deja (in sensul de ‘s-a oprit
    actiunea de a scrie’) si paginile s-au uscat." [Musnad Ahmad si
    at-Tirmidhee]

    Allah ne spune in Qu;ran Kareem: " 155. Va vom incerca cu putina
    spaima, foamete, lipsire de bunuri, de suflete si de roade, dar
    binevesteste celor rabdatori,
    156. Care, daca s-a abatut asupra lor vreo nenorocire, spun: "Noi
    suntem ai lui Allah si noi la El ne intoarcem"." [Qu’ran, Traducerea
    sensurilor, Soorah al-Baqarah (2): 155]

    Prin urmare, cel care cauta adapost la Allah Subhanu Wa Ta’ala si isi
    incredinteaza intreaga viata Lui va beneficia, pentru ca Allah va face
    ca greutatile sa para usor de suportat. Insa cel care se ataseaza de
    ceea ce Allah a creat, si printre acestea se numara si amuletele si
    talismanele, va fi abandonat de catre Allah si incredintat acelor
    obiecte de care s-a atasat... nimic nu il va salva de acele lucruri,
    care, in fond, nu fac nici rau, nici bine nimanui. Cel care poarta
    talismane asupra sa nu face altceva decit sa taie legatura cu Allah si
    sa isi distruga propria credinta.

    Printre indatoririle fiecarui muslman se numara cea de a-si pastra
    intacta Aqeedah proprie, precum si cea a familiei sale. Un
    dreptcredincios nu trebuie sa apeleze la remedii aflate in afara sferei
    islamului, nici sa spere ca va primi ajutor de la vindecatorii care nu
    fac altceva decit sa insele, pentru ca ii vor afecta inima si credinta.
    Cel care depine doar de Allah stie ca daca va crede cu tarie in Allah
    Subhanu Wa Ta’ala acest lucru este suficient.

    Companionii (radhiallahu anhu) erau foarte stricti atunci cind era
    vorba despre talismane si ‘semne de rau augur’, fie ca se loveau de
    astfel de probleme in familiile lor sau in exteriorul acestora. Zaynab,
    sotia lui Abdullah Ibn Mas'oud, relateaza ca odata Ibn Mas'oud a vazut
    un colier in jurul gitului ei si a intrebat 'Ce este acesta?' Ea a
    raspuns: 'Este un snur asupra caruia s-a facut o vraja speciala pentru
    a ma ajuta.' El a smuls colierul de la gitul ei, l-a distrus si a spus:
    “Cu siguranta nu e nevoie de shirk in familia lui Abdullah! L-am auzit
    pe profetul Muhammad (sallallahu alaihe wa-sallam) spunind:
    'Intr-adevat, vrajile, talismanele si amuletele sint shirk.'"

    Zaynab a raspuns: 'De ce spui asta? Mie mi se zbatea ochiul, si cind am
    fost la cutare, evreul, a facut o vraja asupra lui si tresaltarea s-a
    oprit.' Ibn Mas'oud a spus: 'Adevar iti spun, era doar un diavol care
    il lovea cu mina lui, asa ca atunci cind s-a facut vraja a renuntat.
    Insa ar fi fost de ajuns ca tu sa spui: "Idh-habil-ba's Rabban-naas
    washfi antash-shafee Laa shifaa' illa shifaa'uk shifaa'aan laa
    yughaadiruhu saqama" (Inlatura suferinta, o, Stapinitor al omenirii, si
    vindec-o in mod perfect, caci tu esti Adevaratul Vindecator. Numai la
    Tine exista vindecarea; o vindecare ce nu e urmata de boala." [Sunan
    Abu Dawood (vol: 3, no: 3874)] Clasificata drept sahih de al-Albanee in
    al-Silsilat al-Saheehah (331 si 2972)]

    O persoana care este suferinda poate recurge la tratamentele permise,
    cum ar fi medicamentele; de exemplu putem aplica pe corp centuri
    magnetice etc. care s-au dovedit eficiente din punct de vedere medical
    in tratamentul unor afectiuni, pentru ca acestea nu sint incluse in
    categoria talismanelor si amuletelor.
    الحلاجي محمد
    الحلاجي محمد
    Servo di Allah


    Sesso : ذكر

    Numero di messaggi : 6998

    Interdictia de a purta talismane si amulete Empty Interdictia de a purta talismane si amulete

    مُساهمة من طرف الحلاجي محمد الإثنين 2 مارس - 0:57:51



    Utilizarea ocazionala a talismanelor

    Citeodata, folosirea talismanelor nu se datoreaza credintei false, ci
    reprezinta pur si simplu o imitatie a Kuffar-ilor, ceea ce este in sine
    o grava problema. Musulmanilor li se interzice cu strictete sa adopte
    orice practica non-islamica sau sa ii imite pe nemusulmani, fie ca
    aceste copieri se refera la crez sau la actuni. Profetul Muhammad
    (sallallahu alaihe wa-sallam) a avertizat comunitatea musulmana prin
    intermediul mai multor ahadith, spunindu-le sa nu ii imite pe Kuffari.
    Trimisul lui Allah (sallallahu alaihe wa-sallam) a spus odata: "Oricine
    imita un popor, face parte dintre aceia (in sensul de oamenii acelui
    popor)." [(Saheeh) Musnad Ahmad (vol: 2, nr: 50)]

    Prin urmare, orice asemanare cu Kuffarii, la orice aspect s-ar referi
    aceasta, trebuie evitata cu strictete. Daca talismanul sau amuleta
    purtata de cineva are o semnificatie religioasa, de exemplu pandativul
    in forma de cruce al crestinilor, snururile negre pe care le poarta
    hindusii etc. – chestiunea devine grava.


    Talismanele Qur'aanice

    Talismanele Qur'aanice
    reprezinta acele obiecte pe care apar inscriptionate fragmente din
    Qu’ran sau unele dintre numele si atributele lui Allah Subhanu Wa
    Ta’ala. Acestea sint purtate pentru ca se crede ca aduc vindecare celor
    suferinzi.

    Printre invatati exista dezacorduri in aceasta privinta: unii cred ca
    acestea sint permise, in timp ce altii le resping. Cei care ne permit
    utilizarea unor astfel de talismane aduc urmatoarele argumente:


    (a) Interdictia generala de a purta talismane / amulete. Ibn
    Mas'oud (radhiallahu anhu) nu era de acord cu utilizarea talismanelor
    Qur'aanice si a spus: "L-am auzit pe Mesagerul lui Allah (sallallahu
    alaihe wa-sallam) spunind:
    "Talismanele, amuletele si Tiwalah* - toate acestea reprezinta acte de Shirk." [Abu Dawood si Musnad Ahmad]

    [* Tiwaalah (farmec) este o vraja utilizata petru ca un barbat sa isi
    iubeasca sotia – sau pentru ca o femeie sa isi iubeasca sotul]

    (b) Interzicerea accesului la lucruri care ar putea conduce la ilegalitati.

    (c) Cel care poarta o amuleta pe care sint inscriptionate versete din
    Qu’ran risca sa intre cu ea la toaleta, oricit de atent ar fi.



    (d) Utilizarea versetelor din Qu’ran in acest scop nu a fost intilnita
    in Sunnah Trimisului lui Allah (sallallahu alaihe wa-sallam), nici in
    practicile companionilor.
    Deci utilizarea versetelor din Qu’ran in acest scop poate fi calificata drept Bid3ah
    (inovatie in religie), despre care Profetul Muhammad (sallallahu alaihe
    wa-sallam) a spus: " Daca cineva aduce in credinta sa ceva care nu
    apartine de ea, el este condamnat." (hadeeth saheeh, relatat de
    Al-Bukhari si Muslim).



      الوقت/التاريخ الآن هو الجمعة 15 نوفمبر - 10:50:25